Gå til innhold

Framerateproblemer med Orange Box?

Misoxeny

Anbefalte innlegg

Du bør jo først sjekke om Gamespot ikke har reklamer for Orange Box før du kan stole på den karakteren.

Men jeg klarte ikke å styre meg og gikk til innkjøp av OB i går. Jeg begynte å spille Half Life 2 og merket ingen framerateproblemer. Men som sagt, testet bare HL2.

Og jeg likte det jeg så. Har aldir vært borti noe fra HL-serien før så jeg starter mer HL2 og så skal jeeg spille episode 1 og 2. Det blilr mye kos framover. Bra jeg har lang ferie i jula.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør jo først sjekke om Gamespot ikke har reklamer for Orange Box før du kan stole på den karakteren.

Men jeg klarte ikke å styre meg og gikk til innkjøp av OB i går. Jeg begynte å spille Half Life 2 og merket ingen framerateproblemer. Men som sagt, testet bare HL2.

Og jeg likte det jeg så. Har aldir vært borti noe fra HL-serien før så jeg starter mer HL2 og så skal jeeg spille episode 1 og 2. Det blilr mye kos framover. Bra jeg har lang ferie i jula.

Du får holde oss oppdatert hvordan det går, blir nok kjøp på meg også men ikke helt enda.

Lenke til kommentar

Blir nok kjøp på meg, jeg har et gavekort på 440kr hos EBgames og det er jo feire snart så... Spillet er jo ganske så langt, så får maange timer spilling til liten pris:)

Noen som vet hva det koster der eller? Jeg adder seff litt penger, får det aaaldri til under 500 på en så dyr butikk...

Her er forresten en video av HL:EP2 på ps3:

Endret av vegavnil
Lenke til kommentar

Ok har nå spilt meg ferdig med half life 2 og episde one, etter en hektisk gaming helg!:)

Spillet sålangt ser like bra ut som 360 versjonen, no doubt. er ingen framedrops i spillet som er der hele tida, men det kan skje et par steder, som foreksempel mye ting som skjer på engang.. Har opplevd 2 små framedrops, som varte 2 sekunder kanskje og 2 store som strakk seg over 5-10 sekunder. Men var på steder der det ikke var irriterende, var out of combat!.

Av og til når man dør kan loadetidene være litt treige og strekke seg til rundt 30 sekunder, kan være irriterende når man er gira

så alt i alt sålangt anbefaler jeg boksen til alle som ikke har et annet format å spille på eller simpelten de som liker ps3 kontrollen bedre enn mus og tastatur.

Skal hive meg løs på episode 2 nå, full rapport i morgen forventes!

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Ok har nå spilt meg ferdig med half life 2 og episde one, etter en hektisk gaming helg!:)

Spillet sålangt ser like bra ut som 360 versjonen, no doubt. er ingen framedrops i spillet som er der hele tida, men det kan skje et par steder, som foreksempel mye ting som skjer på engang.. Har opplevd 2 små framedrops, som varte 2 sekunder kanskje og 2 store som strakk seg over 5-10 sekunder. Men var på steder der det ikke var irriterende, var out of combat!.

Av og til når man dør kan loadetidene være litt treige og strekke seg til rundt 30 sekunder, kan være irriterende når man er gira

så alt i alt sålangt anbefaler jeg boksen til alle som ikke har et annet format å spille på eller simpelten de som liker ps3 kontrollen bedre enn mus og tastatur.

Skal hive meg løs på episode 2 nå, full rapport i morgen forventes!

Sounds nice! Tror det blir kjøp i januar. Hvordan er team fortress 2 online da?

Lenke til kommentar

Ok Akrabra slenger ut sin siste rapport!:

Jeg har nå fullført Half life 2 og begge episodsa!

og hva annet kan jeg si enn at har jeg og ign spilt samme spill?

Greit nok av og til , når man ikke er i kamper, men entrer en ny sone, så dropper frameraten i 2-3 sekunder. det er alt jeg har merket..

Merket ingenting til det som visstnok skulle gjøre episode 2 til umulig å spille, store framerates drop i de store kampene!

Alt i alt så ser det like bra ut som 360 versjonen, litt lengre loading hvis man dør,små framedrops etter loadesoner av og til litt etter en kamp

er alt jeg kan putte fingeren på sånn fortløpende, så det er totalt verdt pengene hvis man ikke har god nok pc eller man foretrekker playstation 3 kontrollen fremover xbox eller mus og tastatur!

Nå skal jeg låne vekk ps3en min 2 uker for å få et 32 tommers hdtv av brormi for det!:)

så god jul og godt nyttår til sony gjengen;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjøpte spillet nå i helga. Er enda på Half Life 2 (dvs har ikke begynt på episodene) og jeg merker lav fps ganske ofte. Når jeg f.eks. skyter tønner som eksploderer merker jeg ofte at spillet hakker veldig et lite øyeblikk. Det som er enda verre er at fps'en ofte er lav over lengre tid. Da spesielt ofte når jeg møter fiender som skal skytes. Dette gjør selve siktingen mye vanskeligere enn den burde vært og ikke minst ganske irriterende! Jeg hadde håpet at det skulle være bedre enn dette. Men det er for all del spillbart. Gruer meg nesten litt til episodene ettersom det visstnok skulle være enda verre der...

Lenke til kommentar
Morsomt hvor forskjellig folk reagerer på framerate i spill. Har spillt hele Portal og halve Episode One nå, og syns det fungerer helt utmerket. Hadde jeg ikke på forhånd lest om framerate-problemene ville jeg enda ikke visst at de eksisterte.

Hehe, det samme har jeg tenkt mange ganger! Har bare prøvd portal litt, men har ikke merket noen antydning til lav fps der. Episode one har jeg som sagt ikke prøvd, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Hva var egentlig så stas med Portal forresten? Spillet blir jo skrytt opp i skyene overalt, men etter å ha prøvd det i en halvtimes tid ble jeg overhodet ikke frelst.

Lenke til kommentar
Hva var egentlig så stas med Portal forresten? Spillet blir jo skrytt opp i skyene overalt, men etter å ha prøvd det i en halvtimes tid ble jeg overhodet ikke frelst.

Jeg syns det var ganske bra, men definitivt oppskrytt. Det var nok et ganske originalt konsept, sammen med relativt lave forventninger som gjorde at det fikk så mye positiv omtale i lanseringstiden.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Jeg syns det var ganske bra, men definitivt oppskrytt. Det var nok et ganske originalt konsept, sammen med relativt lave forventninger som gjorde at det fikk så mye positiv omtale i lanseringstiden.

Originalt konsept var det definitivt, men det alene er ikke nok til å underholde meg. Blir vel å gi det en ny sjanse, men Half Life og Oblivion blir nok prioritert først. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...