ssf Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Kjørte avg rootkit programmet, og fikk ett treff; windows\system32\drivers\aktavt91.sys Jeg får beskjed om at det kan være en fil som windows har, og at systemet trenger den, men at det kan være rootkit. Fant ikke noe på google, kan den slettes, eller er den farlig??? Kan jo kjøre hijack this hvis nødvendig , hvis det gjør det lettere å hjelpe.. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Gå til nettstedet Jotti og last opp fila for en sjekk (øverst på siden kan du laste opp fila). Du kan også kjøre en scan med Combofix: Hent Combofix, og legg det på skrivebordet Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt) Lenke til kommentar
ssf Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Problemet er at fila ikke ligger der (, og ja, jeg viser skjulte filer/mapper )... Ta sjansen på å fjerne den??? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Fjern avkryssingen framfor "Skjul beskyttede operativsystemfiler" også. Mulig den dukker opp da. Og kjør Combofix med påfølgende logg som du legger ut. Endret 10. desember 2007 av norbat Lenke til kommentar
ssf Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Prøvde combofiksen, dataen hengte seg opp Og for å ha sagt det, jeg gjorde ingenting etter å ha startet den... Uansett lurer jeg på om jeg lar det være der til jeg skal "formatere" dataen etter vi er ferdig med skolearbeidet for i år (ikke så lenge til), så kan vel leve med det til da.. Men en ting.. KAN jeg leve med det til da? to ting: blir det borte når jeg bruker gjenopprettingsdvd som jeg brente ut selv da dataen var helt ny?? Takk for svar så langt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Start opp i sikker modus og kjør combofix derfra. Hvis det heller ikke fungerer: Last ned SDFix.exe. Pakk ut programmet. Restart i sikker modus (tapp f8 under oppstart) Kjør RunThis.bat i SDfix-mappa. Det lages en rapport (Report.txt) som du kan poste. Endret 11. desember 2007 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå