Gå til innhold

Oppgradering av gaming data. Bra oppsett?

Anbefalte innlegg

Har knotet fælt fram og tilbake, men nå har jeg endelig kommet til et oppsett som jeg tenker å kjøpe. Jeg har kabinett, dvd-brenner, tastatur, mus, høytalere og skjerm. Resten kjøper jeg nytt. Ser etter kommentarer, advarsler eller tips før jeg kjøper.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60692.

Asus P5N-E SLI

Noe spess jeg bør tenke på angående dette hovedkortet?

Intel Core 2 Duo E6850

Burde jeg kjøpe en egne vifte til denne? Bråker den viften den kommer med mye?

Club3D Radeon HD 3870 512 MB

Hvor stor forskjell er det på dette kortet og 8800GT kortet?

NorthQ NorthQ 4775-400BULK

Kommer jeg til å problemer med å bruke 4 sata disker + skjermkort med 400W?

TwinMOS DDR2-800 4096 MB (2 x 2048)

Er det noen grunn til å gå for en annen ram?

I tillegg til disse har jeg også kjøpt en trådløs wireless mottaker (se i handlelisten), ingen spes grunn til at jeg valgte den. Har hatt kort fram til nå, men har lavt signalmottag (bor I sokkelleilighet og har trådløs nett fra de over inkludert).

Bør jeg gå for usb eller kort? Noen spesielle anbefallinger for å få et bedre signal eller har ikke det så mye med kortet/usb'en å gjøre?

Endret av Nqon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du burde ta en titt på denne rammen?

https://prisguiden.no/product.php?productId=56664

De har den på amentio også, brukbar pris. Kjører på høyere volt enn din, og den er vel litt rimeligere dersom du velger 4gb :) Står vel i kommentaren til HK'et ditt at noen har hatt problemer med Geil i det hovedkortet, men om du vil ha det samme problemet vet jeg ikke.

Gå heller for et 3870 skjermkort om du ikke finner et 8800 GT.

Endret av Sirhaavard
Lenke til kommentar

Har sett noen tester der 3850 og 3870 har vært sammenligna (256/3850 mot 512/3870), de svake 50 korta har vært noen fps under "storebror", men en plass var de sammenligna i 3Dmark06 var ikke mange poeng forskjell der (< 1000), men systemet ellers var identisk.

Har funnet et 3850 kort eg har i bestilling; dette, hos Komplett kommer det på 1.679,- , har bestilt hos en av de som får sine varer (litt av de) fra Norek, de er ofte lavere i pris slik at halve frakta blir betalt av forskjellen i pris :thumbup:

Kjøleren er "stor" (2 slot), men varmlufta går ut av kassen :new_woot: , denne modellen fra HiS kjører nesten i 3870 "speed" (735MHz GPU og 1960MHz Ram).

Om ting går etter planen har eg ny PC til jul med dette skjermkortet...

Lenke til kommentar

Har endre skjermkort til 3870, synes det foresten er litt merkelig at de to butikkene har et par 8800 GT når ingen andre greier å få fatt i det, avventer litt. Budsjettet mitt er ikke stramt, men ser etter rimlige løsninger.

Er det en spesiell grunn til at jeg ikke bør gå for den rammen jeg har valgt? Hørte også noe om at 4GB ram ikke var støttet av windows XP, stemmer dette?

Btw. Er et par spørsmål i topic posten jeg ikke har fått svar på.

Lenke til kommentar

Okey, men hvis jeg pjåter 4gb i windows xp versjonen min, og ikke gidder å oppgradere til 64bit versjonen med en gang, vil dataen da ta i bruk så mye den greier? (Altså: bruke 3gb av 2x2gb brikker)

PS: OPPDATERT FØRSTE POSTEN

Endret av Nqon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...