Gå til innhold

2*6600gt går ikke å aktivere SLI

Flimzes

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt et MSI K8N SLI-F med en athlon 3500+, 2gb ram og et XFX 6600gt på. For noen dager siden var det en på skolen som ikke skulle ha 6600gt sin lenger, og solgte det svinebillig. Så jeg satte inn det nye kortet og skulle sette på sli-broen, men den var for lang. Komplett skjønte fort problemet og jeg fikk en bøyelig bro av dem i posten. Men nå som jeg har satt inn begge kortene, snudd den lille sli-brikken på hovedkortet, aktivert sli i bios, og reinstallert nVidia driver, så kan man ikke aktivere sli. Hele SLI-menyen i nVidias kontrollpanel bare er ikke der. Noen som vet hva problemet kan være? Det gjelder både vista og xp. Har prøvd 163.75 driveren for vista, 169.09 driveren for xp og vista, og 162 driveren for xp, ingen av dem har denne sli "menyen". HJELP!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette virker merkelig. Dumt spørsmål, men har du sørget for å sette kortene i sine PCIe x16.0-slots og ikke i et evt tredje PCIe x8.0?

Det hovedkortet er vel så gammelt at det bare har to PCI-Express spor?

Stemmer. Kortene har foskjellig minnemengde, 256mb og 128mb. Men jeg har aktivert den coolbits hacken som det står på slizone, men det er ingen forskjell.

http://www.slizone.com/object/slizone_coolbits.html

Kan noen evt si VELDIG spesifikt hvordan det skal løses? Takk for konstruktive svar så langt.

Lenke til kommentar

Hva løser problemet:

Formatere: Nei

Oppdatere driver: Nei

Sjekke alle plugger en gang til: Nei

Aktivere coolbits hack, og sette riktig verdi: Nei

Prøve en tilfeldig annen driver: Nei.

Prøve en gammel driver: Nei

Prøve gammel driver med coolbits reg: JA!!

Jeg lastet ned en driver som var eldre enn 100-serien (93.71 mer spesifikt). Den fungerte utmerket, og jeg har nå gleden av 70% høyere grafikkytelse for en femtilapp :D

Takk for alle konstruktive forslag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...