Irminsûl Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Noen som har sett tinnversjonen av Blade Runner Final Cut i salg i en norsk nettbutikk? Altså, innpakningen er laget av tinn og ikke plastikk. Endret 9. desember 2007 av Monster Lenke til kommentar
modin Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Noen som har sett tinnversjonen av Blade Runner Final Cut i salg i en norsk nettbutikk? Altså, innpakningen er laget av tinn og ikke plastikk. Tror platekompaniet har den 5 disc utgaven, så den i i hvertfall på nettsiden deres, det er vel bare den i tinn som har 5 disker så det er nok den. 399 foresten hvis du lurte. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tviler sterkt på at noen DVD-filmer utgis i TINN-lagde innpakninger... Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tror trådstarter misforstår det engelske ordet "tin" med tinn, som i denne sammenheng heller betyr "blikkboks" eller "metallboks". Og nei, den selges ikke i Norge dessverre. Jeg klarte ikke vente på den amerikanske kofferten (ser den er på vei til meg nå), og kjøpte den britiske utgaven for en uke siden. Den kommer i metallboks, men bare i begrenset opplag. Etterhvert kommer den bare i pappcover, som i Norge. Så skal du ha den metallboksen, må du finne noen som selger den nå, ellers tror jeg fort det blir for sent. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tviler sterkt på at noen DVD-filmer utgis i TINN-lagde innpakninger... Hadde jo vært hakket flottere en blikkboksene som alltid kommer ut. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tviler sterkt på at noen DVD-filmer utgis i TINN-lagde innpakninger... Hadde jo vært hakket flottere en blikkboksene som alltid kommer ut. Tja, har du noen gang hatt tinnsoldater? De er rimelig enkle å ødelegge. Forøvrig, trådstarter, kan du ikke bare skaffe kofferten, som inneholder mer snadder enn den "vanlige" spesialversjonen? Du får bestilt den fra Amazon.com (m.fl.). Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg vet ikke hva boksen er laget av, men "tin" er det engelske ordet for "tinn". Man bruker jo tinn til å lage andre metaller. Samme det. Poenget var at plastboksen og boksen laget av et slags metall ser like ut på Internett -- fem disker osv. Jeg vil ikke ha en koffert i filmhylla, så nei takk. Lenke til kommentar
modin Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg vet ikke hva boksen er laget av, men "tin" er det engelske ordet for "tinn". Man bruker jo tinn til å lage andre metaller. http://en.wikipedia.org/wiki/Tin_box Tin-boks er det engelske ordet for metallboks, det vi på norsk kaller blikk boks, det har altså ikke noe med tinn å gjøre, navnet skyldes at boksene i noen tilfeller ble belagt med tinn for å holdes seg blanke. Se bare på den tyske filmen, "The Tin Drum" håper virkelig ikke at det var snakk om en tromme av tinn gutten spillte på den norske tittelen er selvsagt "Blikktrommen". Ja det stemmer at man bruker tinn og kobber for å lage bronse, men det vel neppe så veldig relevant da boksen din i hvertfall ikke er av bronse. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Monster, plast-kofferten kan du kaste. Du finner coveret inne i kofferten, og det kan du sette i hylla. Dessuten får du med en fin statuett som du kan putte opp i hylla sammen med filmen. ...At du ikke vil ha kofferten er dog snodig. Desto mer filmen stikker seg ut, desto tøffere er den jo. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 ...At du ikke vil ha kofferten er dog snodig. Desto mer filmen stikker seg ut, desto tøffere er den jo. Til en viss grad er det fint at et DVD-eske/pakke/boks stikker seg ut, men jeg misliker de store jallagreiene, som f.eks det Alien-hodet som kom for noen år siden. Når det er mange filmer i boksen, som den komplett X-Files serien, så er det greit at den er litt stor. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Kofferten er jo ikke akkurat like stor som James Bond kofferten da. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Forresten mener jeg det er mer viktig hvordan boksen er satt sammen og platene er plassert, enn hvordan den tar seg ut i hylla. F.eks ser "Band of Brothers-matboksen" veldig fin ut, men DVD-ene er plassert etter hverandre på lang, sammenbrettet papp. Den nye Twin Peaks-boksen derimot, er svært enkel å håndtere samtidig som den ser fin ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå