ToyDoc Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hei. Håper emnetittel forklarer saken, da jeg ikke fant på noe bedre Sitter med ett sikkert enkelt spørsmål for de som vet svaret, men er ikke så enkelt for meg. Jeg har en 02 Corolla E12 1,6 som jeg skal kjøpe noen nye felger/dekk til. For ordens skyld så er det snakk om sommerdekk. Felgene/dekkene er 7x17" ET 38 med 205/45R17 dekk. Bilen skal og senkes 45 mm når jeg får tak i dempere. Org. ET på Corolla er vel 45 mener jeg og huske, så det blir jo lovlig, men spørs jo om det får plass? Så det ikke subber noen stedet eller noe sånt.. Må jo godkjennes hos Trafikkstasjonen så man sliter vel om det subber ved fult rattutslag el.l. Mvh meg Lenke til kommentar
ToyDoc Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Hei igjen Nei sier du? Kjører jo 6,5x15 (Enzo H) med 195/60R15 på Vinterdekkene. ET 38 der og, og det går jo fint. Og etter jeg kan se så er jo høydeskilnaden mellom 195/60R15 og 205/45R17 ikke så veldig stor. Som det står på Dotz sine hjemmesider: 205/45R17 * 215/40R17 * = Without modification Bilen har jo TÜV-godkjenning med de felgene/dekkene etter hva jeg kan se. Kan det være p.g.a. senkingen at det ikke vil gå? Endret 9. desember 2007 av ToyDoc Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Er nok pga. senkingen ja. I hvert fall hvis du kune senker med senkefjærer, og ikke med komplett sett. Mulig du klarer det med valsing, men jeg har ikke erfaring med den spesifikke bilen - så jeg skal ikke uttale meg om dette. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Skjønner ikke hvorfor Zoyzat er så bastant på at det ikke går, ihvertfall ikke når han/hun ikke legger frem bevis? Hvis org. innpress er 45, så er 38 innenfor grensene ja. Dimensjonene du oppgav skal også fungere mtp. rulleomkrets. Du senker dog bilen veldig mye, er veldig vanskelig å vite om det går bra før man får prøvd det på bilen. Uansett, med så mye senking bør man gå for særdeles stive dempere og fjører for å unngå subbing. Siden dekkene er omtrent like brede (roughly), er det eneste potensielle problemet jeg kan se for meg at du går for lavere innpress (lavere innpress dytter felgen lenger vekk fra bilens senter). Men, som sagt, man vet det ikke sikkert før man prøver. Lykke til! Lenke til kommentar
ToyDoc Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 hei Da er vi nok to stk som ikke skjønner det. Tenkte på noen Bilstein Sprint dempere. Fjærene er fra H&R Alt er innenfor grensene som du sier, men kommer til kjøpe felger/dekk og prøve de på bilen i senket versjon, å heller selge de evt. valse hjulbuene om det går rett vest. Har jo heldigvis ikke kastet de gamle sommerdekkene som var med bilen da jeg kjøpte den. Alt av TÜV papirer er i orden, så de hos trafikkstasjonen ikke skal henge seg opp i det.Værste jeg har vært borti er vrange folk der p.g.a. en liten detalj som manglet. Kan jo og evt. sjekke med dekkforhandler om de har 4x100 ET38 7x17 felg liggende så jeg får testa på den måte. Vet at Vianor er greie på den måte, eller var iaf. før. Skal jo mye til det men. Skjønner ikke hvorfor Zoyzat er så bastant på at det ikke går, ihvertfall ikke når han/hun ikke legger frem bevis? Hvis org. innpress er 45, så er 38 innenfor grensene ja. Dimensjonene du oppgav skal også fungere mtp. rulleomkrets. Du senker dog bilen veldig mye, er veldig vanskelig å vite om det går bra før man får prøvd det på bilen. Uansett, med så mye senking bør man gå for særdeles stive dempere og fjører for å unngå subbing. Siden dekkene er omtrent like brede (roughly), er det eneste potensielle problemet jeg kan se for meg at du går for lavere innpress (lavere innpress dytter felgen lenger vekk fra bilens senter). Men, som sagt, man vet det ikke sikkert før man prøver. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå