andm Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg kjenner ikke til programmering i Java, men jeg antar at programmet vil være enkelt å lage. Det jeg ønsker, er følgende: Programmet skal kun ha følgende inngangssignaler: bruk av nummeriske talltaster 0–9 på mobiltastaturet. Programmet må kunne gi fra seg en eller to enkle lyder. Programmet starter med å vise en nedtelling på skjermen, f.eks. fra 2.00 minutter. Ved 1.50 gir programmet fra seg en kort pipelyd, og viser et tilfeldig tall mellom 0 til 9. Brukeren har 10 sekunder på å trykke på den respektive tasten på telefonen. Hvis brukeren ikke gir respons etter 5 sekunder, gir programmet fra seg en ny lyd, med høyere volum. Hvis programmet ikke får respons innen de resterende 5 sekunder, går en høy alarm i et par sekunder. Så starter sekvensen om igjen. Den slutter aldri. Dersom brukeren taster inn rett tall, starter sekvensen om igjen. Det hadde vært kjekt om programmet hadde en meny med mulighet for å endre på tiden i nedtellingen, men dette er ikke et krav. Vil dette programmet være mulig å lage, og vil det være mulig å få det installert på en gammel SE T630, men selvsagt også nyere modeller? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Okey, så du kjenner ikke til Java-programmering. Hva kjenner du til? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Så du vil altså at vi skal lage programmet for deg? Og hvordan kan du egentlig anta at det er enkelt hvis du aldri har programmert( i Java)? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Er nok mulig å lage, uten å ha satt meg inn i javaME noe særlig. Hvor enkelt det vil bli kan jeg ikke si noe om, da jeg aldri har programmert noe til mobil, men vil tro det skal være ganske greit å lage det med litt kjennskap til programmering. Du kan jo f. eks. forsøke å lage noe slikt selv? Ganske gøy å programmere når du kjenner du får det til. Da T630 ikke er av de eldste telefonene vil du nok kunne skrive ett slikt program som kan brukes på T630. Lenke til kommentar
andm Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg hevdet aldri at dette ville være enkelt å lage, men selv synes jeg nå programmets funksjon i seg selv var enkel. Nei, jeg kan ikke lage det selv, ettersom jeg mangler de nødvendige kunnskapene (har aldri rørt Java, bare sett på det). Mitt håp var at noen hadde de nøvendige forutsetningene for å kunne lage et slikt program, og som kunne gjort dette for meg mot betaling. Det virker derimot som om det ikke lar seg gjøre, men det kan jeg akseptere. Det var bare en idé jeg hadde. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
___ Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hvis dette er et betalingsoppdrag, er det feil forum. Werner Lenke til kommentar
andm Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Det var jeg ikke klar over. Beklager for uleilighetene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå