cheimdal Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hei Jeg har bytta ut alt i min PC bortsett fra strømforsyningen. Den er en chieftech på 360W Ellers har jeg installert følgende: -Asus m2n32 Workstation hovedkort - AMD athlon 64 X2 6400+ - 4 stk crucial DDR2PC6400 1024 MB ram - 1 LG dvd-brenner - 2 stk western digital caviar 500 GB harddisker (SATA) - 1 stk XFX geforce 7600 256MBDDR2 - Salman PCU-vifte Men, den store strømkontakten på hovedkortet har 24 pins, mens den fra min strømforsyning kun har 22. Må jeg ha ny strømforsyning? Det står i manualen til hovedkortet at man burde ha 600w. Jeg har prøvd å skru den på, men får ikke no bilde og det piper først et langt pip og så to korte, så en liten pause, så gjentar det seg. Kan det være feil i skjermkortet? Eller har jeg ikke nok effekt? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) En del hovedkort kan bruke 20 pins ATX kontakt selv om den har 24pins. Har du huska på den ekstra 4 pins kontakten til CPU? Det står vel også i manualen hva de pip-kodene er? Endret 9. desember 2007 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 one long beep and two short beeps - Video error (reseat or replace video card) Lenke til kommentar
cheimdal Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Maskina har slutta å pipe etter at jeg prøvde å starte opp med færre rambrikker og uten disker og brenner. Ville være rart om det skulle være noe feil med skjermkortet. Så jeg tipper det er strømforsyninga som ikke strekker til. Er 5-6 år gammel og... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå