Bjonski Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Hallo folkz, er en stund siden jeg la ut bilder her men prøver alikavel. Har alltid hatt lyst til å ta bilder med lang lukkertid, og i dag fikk jeg gjort det. Bildet er langt fra samme kvalitet som Azzidos mesterverk, men jeg må starte en plass. D40 30sek F/25 Iso 200 28mm Har sikker bommet på valg av instillinger. Fikk hjelp av min far, som hadde speilrefleks for leeeenge siden. edit: legger ved en versjon til med endret farger: endret kontrast: Endret 9. desember 2007 av Bjohansen Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Det er ikke innstillinger for- eller etterbehandling som teller, men resultatet - synes jeg. I utg.punktet syntes jeg den "vanlige" varianten med typisk gatelykt-lys var best, sikkert fordi det er sånn vi ser det til vanlig, men etter å ha brukt litt mer tid på dem, med alle på skjermen - er nok det siste best i min øyne. Det eneste jeg syntes var litt synd med den varianten var at stjerne-effekten på gatelyktene ble mye redusert. Den effekten synes jeg nemlig gjorde seg på bildet. Det er vel fordi du har dratt på mer kontrast på den versjonen..?! Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Det eneste jeg syntes var litt synd med den varianten var at stjerne-effekten på gatelyktene ble mye redusert. Den effekten synes jeg nemlig gjorde seg på bildet. Det er vel fordi du har dratt på mer kontrast på den versjonen..?! Den siste versjonen er med maks kontrast i Photoshop, kan sikkert prøve å lage en versjon hvor jeg beholder stjerneeffekten. edit: ny versjon: må også få lagt til at versjon 1 (original) er mest naturtro med tanke på lys etc. Edit 2: Byttet ut forrige versjon 4 med en ny. Endret 9. desember 2007 av Bjohansen Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg synes du skal få bort de røde små lysene på himmelen Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Tøft bilde! Ble bedre med sånn stjerne effekt på lysene. OT: Men hvor lang lukker tid har du for å få et sånt bilde? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Tøft bilde!Ble bedre med sånn stjerne effekt på lysene. OT: Men hvor lang lukker tid har du for å få et sånt bilde? Jeg testet fra 3sek til 30sek. Jeg valgte 30sek pga minimalt med trafikk den kvelden. Bulb gikk ikke, men det sier seg vel selv? ikke lurt å holde knappen inne med et ustødig stativ =) Jeg synes du skal få bort de røde små lysene på himmelen smile.gif Det kunne jeg sikkert fått til. Men jeg synes ikke det var så irriterende at de måtte bort ^^ For de som lurer så er det antenner som står på fjellene i bakgrunn. Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Oki, men ossen vet du at det var 30 sek? Er det lukketid tallet antall sekunder på en måte? Lenke til kommentar
magh Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Oki, men ossen vet du at det var 30 sek? Er det lukketid tallet antall sekunder på en måte? Ja. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Oki, men ossen vet du at det var 30 sek? Er det lukketid tallet antall sekunder på en måte? Hvordan jeg vet at det var 30sek? På mitt kamera (D40) står det hvor lang lukkertid jeg bruker, så det er aldri noe problem. Kan også sjekke informasjonen på bildene på pcen(original versjonen). Disse versjonene er kopiert ut av originalbildet og kan derfor ikke vise slik informasjon. Endret 10. desember 2007 av Bjohansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå