Gå til innhold

Dine største spilltabber -Gjelder alle spill!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typen til søstera mi var blant de første som fikk seg Playstation når den var hipp og ny. Ofte hadde han den med seg bort til oss, og jeg benyttet alltid anledningen til å spille på den. I Alone In The Dark fikk jeg spørsmålet "Format Memory Card?" når jeg skulle lagre spillet. Engelsk hadde jeg ikke heeeelt mestret enda, så jeg tok sjansen på at det betydde "Vil du lagre spillet ditt?", og svarte ja. Så ble jo minnekortet formatert. All progresjon i alle spillene han hadde (utenom det kvarteret jeg hadde pressa inn i Alone In The Dark) var borte.

Lenke til kommentar

Av nyere tid må det være i Armed Assault når jeg var pilot på en Evolution-server og presterte å kræsje et fullastet UH60 i tretoppene. Da hadde vi 14 folkene i helikoptret brukt 5-6 minutter på å fly til en av de siste gjenværende byene på nordsiden av Sahrani. UH60 respawnet ikke, men måtte repareres ved at man kjørte en repair truck (reprasjons-lastebil) dit og sette opp en FARP/reprasjonsstasjon. Etter jeg hadde drept samtlige 14 andre ombord inkl meg selv etter vi kræsjet og kastet bort sikkert 10 minutter spilletid for de andre 13 spillerene, så tok det 20 minutt å få repair trucken på plass og reparert helikoptret før jeg fikk helikoptret tilbake i tjeneste.

 

Folk var ikke blide.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Var vel i Bf2(note: lenge siden jeg spilte det) hvor jeg fløy heli, noe som ikke var min sterkeste side. Uansett, jeg fløy rundt og folk hoppet av etterhvert, og det var en som maste noe forferdelig om et sted som jeg skulle fly til, og jeg hadde mistet oversikten helt på hvor dette stedet var. Så sjekker jeg kartet for å se om det står der, og vips, jeg klarte å kræsje i et digert, blått vann-tårn og da hører jeg selvfølgelig på voice chatten at han snakker også med en annen, og det blir en latterbølge av dette. Den eneste på gruppen som ikke lo var meg. :'(

Lenke til kommentar

det må ha vært da jeg og 5 andre spelte star craft.. vedlig gøy helt til jeg ( som var protos ) skulle gå til angrep på sidemann; vel, kan si det sånn at et godt forsvar er bedre enn et godt angrep; HELE "byen" var nå frittfram for å komme seg inn og jeg tenkte ikke så mye på de 4 andre på mappet, noe som ente i slakta angrepstropper og ødelagt by med null ting å bygge opp igjen :p hadde vel rundt 20 fly og 50 "crabs", 30 troopers, osv, slakta :(

Lenke til kommentar

Spilte Return To Castle Wolfenstein på xboxen for en god stund siden bare for å mimre litt siden jeg digget det spillet når det kom ut. Hadde hverken tv eller internett på hybelen akkurat da så jeg satt flere timer i strekk. Selv om jeg aldri har vært noen mester i FPS på konsoll så klarte jeg fint å komme meg gjennom de forskjellige brettene, men en plass må det jo gå galt så etter noen timer døde jeg. Til min store forskrekkelse så autosavet visst ikke dette spillet så jeg ble kastet tilbake til den eneste gangen jeg savet og det var sikkert 2-3t siden.

 

Har ikke rørt RTCW siden...

Lenke til kommentar

Den største spilltabben var jeg ikke ansvarlig for selv akkurat, men det var ille alikevel. Jeg spilte ffx enormt mye før i tiden og pleide alltid å dobbelt lagre, men en av kameratene mine mente at det bare var tull, "hva kan skje" sa han. Jeg hørte på rådet hans og spillte rundt 40 timer med bare en save da den samme kameraten som mente at dobbeltsave var tull, dro ut memory cardet mitt mens jeg lagra og det endte i at jeg mista hele den saven og 40 timer spilletid. Ellers finnes det jo endel flaue teamkills på bf2/2142 osv samt at jeg tok blink på gnomen min rett inn i det rommet i blackrock spire med masse egg mens resten av gjengen buffa, litt leeroy følelse over det, overlevde så vidt, men jeg var ikke den mest populære spilleren akkurat da. Må legge til at det er leenge siden min wow karriere og dette var vel noe av det siste jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Ein av mine største tabbar var i bf2 demoen, rett før sjølve spelet kom ut. Eg spelte ein del på battlefield.no serveren med ein kamerat. Denne gongen var me MEC, han squad leader i squadden vår, som var fullt opp, og me hadde skikkeleg bra koordinasjon på gang, med alle på voice chat og fleire andre like bra squads. Me hadde akkurat gjort oss klare til eit storangrep på ein bunker då eg blei snipa. For å komma meg tilbake i kamp so kjapt som mogleg spawna eg på flystripa og hoppa i bombeflyet. Eg var ein ganske god pilot, men hadde problem med visual range, noko som gjorde at eg hadde under eit sekund på å identifisera målet, sikta meg inn og sleppa bombene etter det dukka opp på skjermen. Eg visste kor målet var denne gongen, so eg var klar til å sleppa bombene med ein gong. For å vera på den sikre sida spurte eg om målet var klart, eller om dei hadde tatt det allerede, men fekk ikkje svar. Eg spurte fleire gonger, men det var heilt stille. Eg tenkte at dei sikkert ikkje hadde tatt bunkeren so eg slapp bombene. Akkurat i det den siste bomba forsvant såg eg at dei små prikkane på bakken var friendlies, og eg enda opp med 14 teamkills og blei kicka 4 sekund etterpå. Det viste seg at voice knappen eg hadde brukt var squad leader knappen, og derfor at ingen hadde høyrt meg.

Lenke til kommentar

Har en fin liten tabbe her, heldigvis ikke jeg som gjorde det, kameraten min, hvis navn skal forbli hemmelig, som var så nauden har fått høre det i mange år nå :)

 

Var på en liten link med en fire-fem kompiser for endel år siden. Vi hadde bygd baser i en lang periode og bestemte oss for å ha ett gigantisk slag. Så når alle troppene møtes så kommer kameraten min med to hurtigtaster med Observere, dere kan tro vi lo :)

 

Edit: Jeg dotta det jo til som vanlig. Er selvfølgelig Starcraft jeg snakker om her :)

Endret av kristian.k
Lenke til kommentar
Har en fin liten tabbe her, heldigvis ikke jeg som gjorde det, kameraten min, hvis navn skal forbli hemmelig, som var så nauden har fått høre det i mange år nå :)

 

Var på en liten link med en fire-fem kompiser for endel år siden. Vi hadde bygd baser i en lang periode og bestemte oss for å ha ett gigantisk slag. Så når alle troppene møtes så kommer kameraten min med to hurtigtaster med Observere, dere kan tro vi lo :)

 

skjønte ikke denne jeg

Lenke til kommentar

Har mange fine, men får vel ta den første jeg husker.

 

Ca 2 år siden det her, og inne i mine første uker med raiding i WoW. Guildet begynte å komme mot slutten av MC, og Majordomo begynte å gå mot slutten. Raidet gikk mot slutten, men på 2-3 forsøk burde vi da kunne downe. Etter ett litt surt wipe begynte vi å resse opp igjen. Jeg ble ressa nesten sist, og tenkte ikke over at jeg faktisk befant meg nær en boss. Accepter ressen og begynner å hoppe litt rundt, så plutselig kommer bossen og hjelpergjengen hans løpende etter meg -> Wipe, repairs og raid slutt. Tok litt tid før jeg ble akseptert etter det, men utrolig nok blei jeg ikke kicka :)

Lenke til kommentar

De største tabbene jeg har gjort i MP spill må vel ha vært på WoW.

 

Som healer sovnet så jeg autowalka rett ut i lavan på Ragnaros en gang. Heldigvis var jeg shaman og var ansvarlig for å heale hunters.

 

En annen gang var når vi var på andre boss i BWL (Første gangen min) hørte jeg ikke etter hva de sa på VT, så poppet det plutselig opp "Your the bomb" og jeg trodde det var en curse noen kunne decurse, så jeg stod bare midt inne i raidet.

 

På SP spill må det vel å ha gått rundt på FFIX i fire timer for å finne ut at jeg egentlig skulle et sted like ved der jeg befant meg når jeg startet å gå rundt. Ble jo mye XP og gil av det.

Lenke til kommentar
Har en fin liten tabbe her, heldigvis ikke jeg som gjorde det, kameraten min, hvis navn skal forbli hemmelig, som var så nauden har fått høre det i mange år nå :)

 

Var på en liten link med en fire-fem kompiser for endel år siden. Vi hadde bygd baser i en lang periode og bestemte oss for å ha ett gigantisk slag. Så når alle troppene møtes så kommer kameraten min med to hurtigtaster med Observere, dere kan tro vi lo :)

 

skjønte ikke denne jeg

 

Observere er en enhet som ikke kan angripe og som dør veldig lett. Det eneste den gjør er å reveale usynlige enheter og å utforske kartet.

Lenke til kommentar

Mine største tabber er nok at jeg har slitt meg mer enn halveis gjennom ulike TPS'er og FPS'er med masse hodebry og frustrasjon uten å vite om våpenfunksjoner eller andre funksjoner som hadde gjort alt mye enklere. For eksempel tok det lang tid før jeg fant ut at man kunne skyte granater i Far Cry. I Splinter Cell tok det litt tid før jeg begynte å bruke de kameraene som kunne skytes ut.

 

Dette er kanskje ikke megatabber, men jeg antar at dette er vanlige tabber å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...