Khaffner Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 heisann! Jeg tenkte jeg ville se hva som fantes i BIOS på min 18 måneder gamle pc, og jeg må ha gjort noe galt der inne. Jeg tror jeg endra frekvensen på RAM'en fra 400mhz til 533mhz. Det kom ikke noe bilde på skjermen når jeg startet opp igjen, og harddisken sluttet å jobbe 5 sekunder etter oppstart. Jeg åpnet PC-en og fjerna den lille brokoblingen til CMOS, da er den i RECOVERY MODE. Jeg slo på PC-en i 10 sekuder, og slo av igjen. satte brokoblingen på plass, lukket PC-en og koblet til alt. Nå ser det ut til at selve PC-en virker fint, men det kommer fortsatt ikke noe bilde på skjermen, verken med grafikkort eller hovedkort. Mighty computergods @ Diskusjon.no, hva kan jeg gjøre? Min maskinvare: Chieftech Bravo M-Atx (moddet med klappebryter) Intel D101GGC Intel Celeron D 356 3.33GHZ LGA775 2xHitachi 250GB SATA II 1GB DDR RAM Nvidia Geforce 7300GS 512MB Creative SB X-Fi XtremeGamer Videoseven 17" @ 1280x1024 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Tror du kan ha ødelagt hovedkortet, man skal aldri starte maskinen når man skal tilbakestille CMOS med jumper. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Nå har jeg ikke bruksanvisningen for hånden, men jeg mener å huske at det foregår slik, hvertfall på mitt hovedkort: slå helt av->ta av jumperen(RECOVERY MODE)->slå på->slå av etter ca 10 sek->sette jumperen på plass->så skal det være løst. edit: ok, jeg tor jeg dreit meg ut litt. sjekk side 44 Endret 9. desember 2007 av khaffner Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Riktig , flytt jumperen. start opp pcen i 3 sekund,slå av. flytt jumpern over til plassen den stod igjen. Works Everytime , så lenge noe ikke er kortslutta. Nå skal ting være som det var innpå biosen. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 altså, det eneste problemet nå er at det ikke kommer noe som helst på skjermen, uansett om det er med eller uten grafikkort. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Poenget er at CMOS skal miste strømmen. Derfor skal strømbryter på PSU slåes av, evnt trekke ut kontakten. Så flytter man på jumper eller tar ut batteriet, venter noen sekunder og monterer batteri/flytter jumper tilbake. Strøm settes på pc. Man skal ikke ha strøm på maskina når den står i recovery. Da tar du knekken på BIOS/CMOS Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Har ikke skjedd meg hvertfall Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 For meg virka det som recovery var en funksjon for og flashe tilbake til ny bios med for.eks diskett om du for.eks har fucka den opp under en flash. Uansett aldri vert borti at PC-en skal slåes på under reset av cmos. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 altså, det eneste problemet nå er at det ikke kommer noe som helst på skjermen, uansett om det er med eller uten grafikkort. how to fix it? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 altså, det eneste problemet nå er at det ikke kommer noe som helst på skjermen, uansett om det er med eller uten grafikkort. how to fix it? Hvis det mest sansynelige har skjedd (defekt cmos brikke) må du nok belage deg på nytt hovedkort. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Ny bios brikke kan bestilles fra http://www.eksitdata.com/ , da sender du bare mail med rom fila du vil ha på brikken. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 i see. tror jeg kjøper ny pc når jeg først er igang. Tusen takk! hvis det er flere innspill, bare kom med det. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Poenget er at CMOS skal miste strømmen. Derfor skal strømbryter på PSU slåes av, evnt trekke ut kontakten. Så flytter man på jumper eller tar ut batteriet, venter noen sekunder og monterer batteri/flytter jumper tilbake. Strøm settes på pc. Man skal ikke ha strøm på maskina når den står i recovery. Da tar du knekken på BIOS/CMOS Har nå gjort dette flere ganger eg uten noe problem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå