Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rotet litt i BIOS, kommer intet bilde på skjermen nå.

Anbefalte innlegg

heisann!

Jeg tenkte jeg ville se hva som fantes i BIOS på min 18 måneder gamle pc, og jeg må ha gjort noe galt der inne. Jeg tror jeg endra frekvensen på RAM'en fra 400mhz til 533mhz. Det kom ikke noe bilde på skjermen når jeg startet opp igjen, og harddisken sluttet å jobbe 5 sekunder etter oppstart. Jeg åpnet PC-en og fjerna den lille brokoblingen til CMOS, da er den i RECOVERY MODE. Jeg slo på PC-en i 10 sekuder, og slo av igjen. satte brokoblingen på plass, lukket PC-en og koblet til alt. Nå ser det ut til at selve PC-en virker fint, men det kommer fortsatt ikke noe bilde på skjermen, verken med grafikkort eller hovedkort.

Mighty computergods @ Diskusjon.no, hva kan jeg gjøre?

Min maskinvare:

Chieftech Bravo M-Atx (moddet med klappebryter)

Intel D101GGC

Intel Celeron D 356 3.33GHZ LGA775

2xHitachi 250GB SATA II

1GB DDR RAM

Nvidia Geforce 7300GS 512MB

Creative SB X-Fi XtremeGamer

Videoseven 17" @ 1280x1024

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke bruksanvisningen for hånden, men jeg mener å huske at det foregår slik, hvertfall på mitt hovedkort: slå helt av->ta av jumperen(RECOVERY MODE)->slå på->slå av etter ca 10 sek->sette jumperen på plass->så skal det være løst.

edit: ok, jeg tor jeg dreit meg ut litt.

sjekk side 44

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Poenget er at CMOS skal miste strømmen. Derfor skal strømbryter på PSU slåes av, evnt trekke ut kontakten. Så flytter man på jumper eller tar ut batteriet, venter noen sekunder og monterer batteri/flytter jumper tilbake. Strøm settes på pc.

Man skal ikke ha strøm på maskina når den står i recovery. Da tar du knekken på BIOS/CMOS

Lenke til kommentar
Poenget er at CMOS skal miste strømmen. Derfor skal strømbryter på PSU slåes av, evnt trekke ut kontakten. Så flytter man på jumper eller tar ut batteriet, venter noen sekunder og monterer batteri/flytter jumper tilbake. Strøm settes på pc.

Man skal ikke ha strøm på maskina når den står i recovery. Da tar du knekken på BIOS/CMOS

Har nå gjort dette flere ganger eg uten noe problem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...