Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

første gang på p-piller

Gjest 16

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er at jeg begynte med p-piller torsdag fordi jeg skal på en ferie. men så fikk jeg mensen 2 dager etter at jeg begynte på pillene. Jeg fortsatte da bare på pillene, og lurer på om de da fungerer som prevensjon med en gang? det er første gang jeg bruker p-piller...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis er det sikre 7-8 dager etter man begynte på de, men det skal altså stå i "bruksanvisningen". Om du har mensen har ingenting å si, de er sikre hele tiden så lenge du tar en pille om dagen.

Vanligvis er det sikre 7-8 dager etter man begynte på de, men det skal altså stå i "bruksanvisningen". Om du har mensen har ingenting å si, de er sikre hele tiden så lenge du tar en pille om dagen.

Lenke til kommentar

okei, så de er sikre etter 8 dager uansett når du begynner på dem?

Lenke til kommentar
Det tar vanligvis en uke for full beskyttelse, men det skal stå i pakningsvedlegget.

ok, for legen sa at du måtte begynne på første dag hvis ikke så måtte du vente til neste mnd, men har hørt at det er så mange som sier at de fungerer etter en uke uansett...

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er at jeg begynte med p-piller torsdag fordi jeg skal på en ferie. men så fikk jeg mensen 2 dager etter at jeg begynte på pillene. Jeg fortsatte da bare på pillene, og lurer på om de da fungerer som prevensjon med en gang? det er første gang jeg bruker p-piller...

for det første so skal du begynde på p-pillen dagen du får mensen...

å for det andre so er det ikkje sikkert du kan ha sex med det samme.....noken bløde helt opp til en månde når dei fyrst begynde på pillen eller p-sprøyta,men ikkje alle soklart :cool:

Lenke til kommentar

så det du mener er at de er sikre etter ca en uke selv om jeg begynte med pillene to dager før mensen?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som gjelder for alle merkene, men det helsesøster sa til meg da jeg begynte på p-piller var dette: Hvis du tar p-pillen første dag av mensen er du sikker fra første dag. Tar du pillen en hvilken som helst annen dag i syklusen din er pillen sikker fra og med 8 dager etter du tok første pille.

Men igjen, LES PAKNINGSVEDLEGGET! Alt står der! P-piller er reseptbelagte medisiner og man skal ALLTID lese pakningsvedlegget før man begynner på pillen.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...