Gå til innhold

Hjelp til valg av harddisker, s-ata, pluss noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg oppdaget til min store skuffelse at min Maxtor Maxline III 250 GB harddisk er full. Jeg har derfor bestemt meg for å invistere i en ny harddisk, eller to.

Jeg er veldig usikker på om jeg skal velge to harddisker a 250 GB hver, eller om jeg skal gå for en på 500 GB. Kjører jeg to harddisker vil vel pc-en jobbe litt raskere om den kan lese filer fra to forskjellige harddisker samtidig, eller? Jeg regner med jeg blir å bruke den ene primært til musikk/video, og den andre til programvare.

Er det noen som kan forklare meg fordeler og ulemper med å kjøre en stor mot å kjøre to små? Eventuelt litt om i hvilke situasjoner man velger to kontra en eller motsatt.

Kjører man en harddisk er man i hvert fall sikker på å miste alt når harddisken først ryker.

Jeg tror ikke jeg vil overstige 1 500,- kroner når jeg bestiller nye disker. Når det gjelder støy så foretrekker jeg stille harddisker, men at de er lydløse er ikke et veldig nødvendig krav.

En annen ting, hvordan vil det fungere å installere programvare på harddisk, og deretter flytte den i en annen pc? vil man kunne bruke programmene, eller vil det ikke fungere pga. manglende registerfiler? Jeg husker at jeg og en kompis av meg slet litt med noe lignende for noen år siden, men jeg klarer ikke huske hva det var vi holdt på med.

Takker for svar.

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar. Uhm, men er ikke denne feilpostet? La plutselig merke til en sticky som jeg leste feil før jeg postet her. Jaja.

Har bestemt meg for å velge to av disse, men sliter med valg av s-ata-kabel. Ifølge det jeg ser her så klarer ikke kabelen en større overføringskapasitet enn halve kapasiteten til harddisken, vil ikke det bli litt dumt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...