Gå til innhold

Pålitelig og stillegående PC...?

Anbefalte innlegg

Begynner å bli noen år siden sist jeg kjøpte stasjonær PC, og føler det er et eneste surr i deler og maskiner der ute, så tenkte det var greit å spørre her om litt tips :p

Jeg trenger en PC til musikkbruk, kommer til å spille inn en del gitar, synth og bruke en del midi/vst-instrumenter. Ellers blir det en del "vanlig bruk" som nettsurfing, se filmer og spille litt spill, men er ikke ute etter noen hardcore gamer pc, det viktigste for meg er at den er PÅLITELIG, STABIL og STILLEGÅENDE, samt at den bør ha relativt rask CPU og harddisk for minimal latency og lagging til musikkbruk.

Skjerm, lydkort (eksternt) og tastatur/mus har jeg fra før, når det gjelder OS så føler jeg Win XP Pro er det beste valget for meg? Jeg kjører det på laptopen min og er meget fornøyd, faktisk ikke hatt et eneste problem med det så lenge jeg har hatt det. Hører mye dårlig om vista, og som sagt legger jeg tung vekt på at maskinen er stabil og pålitelig.

Flott om noen har noen anbefalinger, samme om det er dele-pc eller ferdig-pc... Er usikker på budsjett, men rundt 6k+?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...