Gå til innhold

Få mer lagringskapasitet på den ene disken...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har 2 HArddisker i en av pcene mine, den ene har en lagringskapasitet på 10gb å den andre har det samme.

Jeg trenger minst 15 gb lagringskapasitet på den ene disken, slik at jeg kan installere ett program.

Så jeg lurte på om det finnes en måte at jeg kan ta litt av plassen på en av diskene, å sende det på en måte over på den andre.

Vet at jeg kan koble dem i raid 0,men hvordan gjør jeg det ? Har ett hovedkort som er 2-3 år gammelt, kan det være at dette kortet støtter det ?

Finnes det noe enkel software som gjør den samme jobben ? Villesåfall valgt det i stedet for.

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøp ny hdd....

poenget er jo å få gjort dette gratis, hva er no vitsen med å kjøpe ny hdd, når det fint skal gå an å "koble" HDDEne sammen vedhjelp av software eller raid0..

FORDE DET IKKE GÅR HER!

Ser ingen vitstil å skrike eller lignende, spørsmålet mitt var seriøst.

For det første VET jeg at detgår, det er fint mulig å kjøpe tillegskort til hovedkortet slik at jegkankjøre den typen raid, men jeg vil ha det så billig så mulig, så derfor er jeg ute etter andre tips. eventuelt hvilke programvare jeg kan bruke til å gjøre dette...

Lenke til kommentar

Billigste er nok å kjøpe en harddisk. Er sikkert noen som har en gammel harddisk de vil bli kvitt. Eller så kan du stikke på el-retur (f.eks. ved el-kjøp) og skru ut en. Eventuelt kjøpe en brukt. Trenger sikkert ikke å pante mange cola-flaskene før du får kjøpt en 40-50gb hd brukt.

Tror neppe det er raid-0 support på hovedkortet, og jeg har ikke hørt om noen software løsning (men hvem vet, google er din venn). Det å gå til anskaffelse av RAID-0 kort for å kjøre 2x10gb i RAID-0 høres for min del ikke akkurat ut som noen fornuftig løsning.

Lenke til kommentar

Som flere forsøker å si her så er det heller tvilsomt at hovedkortet ditt støtter raid i det hele tatt. Du kan løse problemet ved å kjøpe deg et kort som gjør at du får støtte for et raid i en eller annen form, men det er neppe lurt av hensyn til kostnaden som jeg er overbevist vil overstige en ny harddisk. En ny harddisk, og jeg mener helt ny, foreks. denne: https://prisguiden.no/product.php?product_id=2640 vil koste deg kr. 290,- + frakt. Da har du en mye sikrere løsning enn 2 gamle disker i et tvilsomt raid oppsett.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...