Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksproblemer i WIN XP

Anbefalte innlegg

Jeg har installert win xp på maskinen min. Alt fungerte fint, men så skulle jeg dele internett mellom 2 maskiner, så jeg tuklet litt med nettverksinstillingene :roll:

Resultatet ble at jeg rotet til ett eller annet slik at jeg ikke lenger kan connecte til zone.com dvs. jeg kan ikke entre noen av game-romene "failed to etablish connection" Noe lignende hendte da jeg prøvde å spille Age of Mythology online, da skulle jeg koble opp mot ESO (ensemble studio online) Men der fikk den heller ikke kontakt.

Hva skal jeg gjøre? Er der noen måte jeg kan nullstille nettverksinstillingene på? Jeg har allerede re-installert online ADSL, men uten suksess.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjern firewaller, fjern haken for firewall (høyreklikk nettverkstilkoblinger og internetttilkoblinger og fjern firewall under avansert) så henter du ned en skikkelig firewall fra telenor (du har rett til det) www.online.no/nis hvis jeg ikke husker feil.

Så mekker du opp firewallen NIS2003, Setter opp nettverk mellom maskinene med wizarden, tar maskinen med kobling til modemet og hløyreklikker internett tilkoblingen under avansert er alle de tre nederste kryssene aktivert.

Så tar du på alle andre maskiner og kjører wizarden og velger at de kobler til nettet via en annen maskin

Lenke til kommentar

Nå snakker jeg bare om den pc-en som er koblet direkte opp mot internett. Den fungerte helt fint på alle måter helt til jeg skulle dele internett på den. Nå fungere den ikke som den skal.

online-cd en fungerte fint den, men det er mine instillingsfeil som er problemet

Lenke til kommentar

Kan ta det litt grundigere hvis du ønsker, slett alle internett tilkoblinger.

Internett tilkobling hvordan lage. gå inn i ie, verktøy->instillinger for internett->Tilkobling-> sett opp internettilkobling.

i wizarden->neste->koble til internett,neste->konfigurere tilkoblingen manuelt->koble til via bredbåndstilkobling som krever... (blablabla) neste->skriv inn navn på tilkoblingen eks Telenor, neste-> fyll inn brukernavn og passord, fjern kryss for at den skal skru på firewall->neste, fullfør

Gå inn på nettverkstilkoblinger, bruk wizarden, neste, neste, øverste valg(neste), Velg internett tilkoblingen (neste), neste *X

Hjalp det???

Lenke til kommentar

Hei jeg har sett at mange har hatt problemer med å dele en internett-tilkobling (online ADSL) mellom maskiner med forskjellige operativsystem. ved hjelp av switch. Men dette har vi fått til. To personer med XP og en med Win 2000Pro.(NT).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...