Jendorine Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg åpner opera og ser på youtube så klikker CPU'en og går rett opp i 100% samme skjer med iexplorer. Har formatert maskinen og den fortsetter på samme måten. min b-pc er 2år gammel nu i desember. hvis jeg prater med noen i skype, så kan jeg ikke gå og lese vg eller noe som helst. PC-en vil klikke og stoppe opp, absolutt alt stopper opp, kan nesten ikke røre mus pilen heller. må vente i 1-3minutter før alt blir normal igjen kan umuligens være virus heller. har norton greia. Begynner b-PC-en min og synge på siste verset?? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hvor mye ram har du i maskina? En oppgradering her vil hjelpe om du har lite. Kutt ut alle unødvendig kjørende prosesser. Se i tastmanager hva som kjører, kutt dem ut i opsptart (skriv msconfig i kjør.. og finn oppstart, kryss av de unødvendige). Jeg ville også sterkt vurdert å bytte antivirus, ihvertfall om det er en eldre versojn an Norton du har, de trekker myye systemressurser. Hvilken versjon kjører du? Kjør en omgang med CrapCleaner (søk etter) og et kvalitfisert antispyprogram som Superantispyware eller AVGantispy (søk etter). Skal nok klare å få maskina på beina. Er det nå nylig du har begynt å oppleve disse problemene? Lenke til kommentar
Jendorine Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg har 504 mb ram. jeg har norton antivirus 2005, 3månders gratis tid. jeg har også slått av prossesoer jeg ikke trenger og ha på. jeg hadde avg-antivirus greia før ,men det var så og si like ille før jeg formaterte maskinen. Etter det instalerte jeg norton.Jeg hadde ad-aware som fjerner spyware før,men jeg har lastet så minst mulig programmer etter at jeg formaterte maskinen. Acer har jo sånn innebygd windows greie når man formaterer. At pcn klikker sånn her har jeg hatt i ca 3månder,men nu i det siste har det blitt verre og verre. kan så og si gjøre en ting av gangen. før kunne jeg ha masse programmer stående på uten at det klikket. skype,msn,yahoo osv... Lenke til kommentar
zonko Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Ok. Jeg ville kanskje investert i litt mer ram jeg, det får opp fresen det. Passende brikker her hos KOmplett. Ram er billig om dagen, kjøp en gig. Lett å sette inn selv. NIS 2005 trekker ressusrser, fjern det (tror du må spesialprogram for å gjøre det, søk etter saken) og legg inn f.eks awira antivirus. Last ned CrapCleaner og f.eks. AVGantispy og/ eller Superantispyware. Kjør dem ern runde, de finner garantert en del om du ikke har kjørt tilsvarende programmer før. Diskfragmentering kan også hjelpe. Endret 9. desember 2007 av zonko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå