Gå til innhold

Pixelfeil på G3

Anbefalte innlegg

Etter å ha mottat mitt tredje(!) Powershot G3 er jeg nå rimelig lei av døde og hotte pixler. Det første jeg fikk tilsendt hadde en gruppe med hotte pixler som gav en "stor" rød flekk på alle bilder (både lang og kort eksponering. Mørke/Dagslys). Sendte dette inn og mottok nytt kamera en uke senere. Testet - og sannelig en klynge av 5 døde pixler som gav en hvit liten prikk på alle bilder. Sendte dette også inn, og etter to uker - nytt kamera. Men til min store skuffelse - to hotte pixler: en blå og en rød som faktisk kan sees på bilder med ISO 50, 1/1250.

Hva skal en stakkar gjøre? Jeg har vel innsett at dette er noe jeg må leve med, men det er surt. Kameraet er jo ikke akkurat gratis, og i denne klassen forventer en at Canon klarer å kvalitetssikkre produktene sine såpass at slike pixler er "mappet" ut.

Er det noen andre der ute med lignende erfaring, eller erfaring med hvor lang tid evnt. Canon bruker på å fikse slike feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da svært så uheldig du har vært. Jeg har hatt tilsammen 7 kamera uten noen form for problemer.

Noen fabrikanter tar forbehold i sine håndbøker når det gjelder LCD-skjermen; les her hva Casio sier:

The liquid crystal panel built into this camera is the product of precision engineering, with a pixel yield of 99.99%.

This also means, however that 0.01% of the pixels can be expected to fail to light or to remain lit at all times.

Finner ikke noe i håndbøker om bildebrikken, kanskje gjelder samme her som for LCD?

Hvor lang tid Canon bruker på å ordne feilen er ikke mange minuttene, det tar atskillig lengere tid i 'systemet'.

Ta forresten en titt her:

http://www.girder.nl/hpk/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...