Gå til innhold

SCSI minnekortleser for CF-kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg kunnet bruke USB ville jeg allerede ha kjøpt en ;)

Ja, mye kan kjøpes på eBay, og jeg har sett slike kortlesere også, men de fleste er amerikanske selgere som stort sett ikke ønsker å selge utenfor USA, ellers er det de som gjør det men som legger til 3 ganger så mye portokostnader som det egentlig koster fordi de antageligvis tror oss "foreigners" er noen uvitende tullinger.

Ville tro at noen har en slik kortleser bortgjemt i et skap eller loft ett eller annet sted i Norges land... noen gode steder å se etter annonser? Jeg har allerede vært innom finn.no og QXL.

Noen bra nettsteder for diskusjon/annonsering av foto i Norge?

Lenke til kommentar
Ville tro at noen har en slik kortleser bortgjemt i et skap eller loft ett eller annet sted i Norges land... noen gode steder å se etter annonser? Jeg har allerede vært innom finn.no og QXL.

Noen bra nettsteder for diskusjon/annonsering av foto i Norge?

Har du prøvd bruktmarkedet på foto.no? Det er mange som har litt av hvert der.. :)

Tvi, tvi..

Lenke til kommentar
Du tenker ikke på PCMCIA eller Firewire da? Det har vel aldri eksistert kortleser med SCSI?

Edit: Det eksisterer faktisk SCSI minnekort lesere: Fant denne på nettet.

Jeg er ikke sikker på om det har eksistert kortlesere som tar alle slags minnekort eller kun PCMCIA lesere med SCSI, men det går helt fint for meg å bruke en PCMCIA leser med en adapter som gjør det mulig å bruke Compact Flash kort.

Joda, jeg vet at det finnes SCSI kortlesere på nettet, f.eks. den du nevnte til US$ 369 (kr. 2020) pluss frakt (og evt. moms ut fra denne verdien), men slike "fantasipriser" for utgått teknologi går jeg ikke på.

Jeg hadde regnet med at slike ting ble nærmest kastet etter en i disse USB og Firewire tider.

Problemet med slike gamle saker er at så og si ingen annonserer det fordi de tenker det er gammelt skrot, og de som annonserer det har en fiks ide om at det er så sjeldent at det er gull verdt for enkelte, og de kan dermed ta betalt i fantasiklassen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
men det går helt fint for meg å bruke en PCMCIA leser med en adapter som gjør det mulig å bruke Compact Flash kort.

http://www.psism.com/cfcaii.htm

Converts Type I/II CompactFlash Card into Type II PC Card format.

USD 15,- Grei pris :thumbup:

Det er også mange andre fine adaptere på sidene til det firmaet, f.eks SATA og IDE til CF overganger.

som kan gi deg en ide om hva du kan søke etter hvis du ikke vil/kan handle hos de.

Endret av BearCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...