HiSpeed Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg har 2 domener. På mitt hoveddomene ønsker jeg å inkludere mitt forum (som ligger på et annet domene) inn i min template. Er det mulig å bruke INCLUDE i steden for å bruke IFRAME? I så fall - hvordan skrives dette include-scriptet? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 <?php include('http://mittforum.net/index.php'); ?> Er ikke verre enn det, dog er det gode muligheter for at include'ing av eksterne filer er sperret i php.ini. I så fall kan cURL være løsningen. Men husk på at begge disse løsningene vil enten kreve at du 1. parser koden du får fra forum-domenet slik at alle linker osv blir riktig i forhold til det domenet du includer fra, eller 2. konfigurerer forumet til å bruke en annen URL-base enn det egentlig ligger på (sannsynligvis må dette hardkodes ett eller annet sted) Et salig kaos med andre ord, og ærlig talt bør du heller holde deg til iframe eller flytte forumet til riktig domene Lenke til kommentar
Peter Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Du vil ikke få forumet til å fungere skikkelig med mindre du bruker iframe. Mitt tips: Ta backup av forumdatabasen du har nå Installèr forumet på riktig domene Last inn dataene fra databasen Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Eller legg filene på begge domener, men koble til samme database. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Hva med å bare koble begge domenene opp mot samme server? (DNS) Endret 10. desember 2007 av loathsome Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 <?php include('http://mittforum.net/index.php'); ?> Er ikke verre enn det, dog er det gode muligheter for at include'ing av eksterne filer er sperret i php.ini. I så fall kan cURL være løsningen. Men husk på at begge disse løsningene vil enten kreve at du 1. parser koden du får fra forum-domenet slik at alle linker osv blir riktig i forhold til det domenet du includer fra, eller 2. konfigurerer forumet til å bruke en annen URL-base enn det egentlig ligger på (sannsynligvis må dette hardkodes ett eller annet sted) Et salig kaos med andre ord, og ærlig talt bør du heller holde deg til iframe eller flytte forumet til riktig domene Har prøvd med include men det virker ikke men har ikke brukt cURL. Jeg er ikke ekpert på programering. Hvordan kan jeg enkelt bruke denne koden? (jeg sjekket linken cURL men jeg forstod ikke hvorfasn jeg skal bruke denne) Hva med å bare koble begge domenene opp mot samme server? (DNS) Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå