BHV Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Er på jakt etter familiebil/stasjonsvogn, 1-3 år, maks NOK 300.000. Har prøvd en del forskjellig, og står vel igjen med Avensis (Sol, D-4D) og Peugeot 407SW. Avensis virker som det "tryggeste", men har falt for design og comfort i 407. Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 407 Er en veldig god bil med comfort og et greit design. Ellers er den også ganske god når det kommer til sikkerhet, både passiv og aktiv sikkerhet. 407SW med panorama tak gjør jo at den virker romslig,lys og stor innvendig, men samtidig alt i en kompakt bil. 407 med diesel motor er også gjerrig på drivstoffet og er rimelig i drift. Heller ikke vært mye tull med denne bilen, selv om det er noen kjente feil som kan forekomme. (jobber hos Bertel) Har ingen spesielle erfaringer med Avensis'n du snakker om. Annet en at jappsebiler er driftsikre. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Avensis = fantastisk kjedelig. Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 vi har begge.. men gå for 407 du :-) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 vi har begge.. men gå for 407 du :-) Enig! Lenke til kommentar
BHV Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Takker for tilbakemeldingene. Fruen har og talt,og hun er enig med dere. Blir nok en 407 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Takker for tilbakemeldingene. Fruen har og talt,og hun er enig med dere. Blir nok en 407 Det blir med panorama tak da vel? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Den leveres vel bare med panoramatak, gjør den ikke? Lenke til kommentar
Krestjan Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Selv om avgjørelsen kanskje er tatt, så drister jeg meg til å slenge inn en kommentar likevel.. Jeg ville valgt Avensis, og det av en enkel grunn : Plass. Jeg var i samme situasjon for litt siden, og kikket på både Avensis og 407SW. 407SW er en vakker og komfortabel bil, men den sliter litt med plassen. Jeg fikk altså ikke inn et barnesete i bakovervendt stilling i baksete, og det er jo helt døden for en familiebil. I tillegg så er jo bagasjerommet skandaløst lite for en såpass lang og bred bil. Bortsett fra det så er den ypperlig. Avensis er kjedeligere og traustere enn 407SW, men Toyota har et bedre rykte enn Peugeot når det gjelder driftssikkerhet og kundetilfredshet. Avensis har også spesielt bedre innvendig plass enn Peugeot, og jeg synes kjørekomforten var bedre i Avensis enn 407SW, spesielt på dårlig asfalt. Mitt råd er å laste opp bilene på prøveturer med hva dere tenker dere skal ha med på ferie(Det er tross alt da stasjonsvognen kommer til sin rett), og se hva dere synes da. Lenke til kommentar
BHV Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Er panoramatak ja, er vel i alle. Bilen er ikke kjøpt enda, så beslutningen er ikke endelig :-). Når det gjelder plass så er Avensis større - ingen tvil om det. Vi er to voksne pluss ei lita, så jeg skal gå en runde med plass i baksetet og bagasjerom. Er heldigvis relativt kortvokste alle tre :-), men plass er viktig i en familiebil. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Prøvd mondeo? Hvertfall plass og kjøreegenskaper! Veldig fornøyd med vår! Nydelig å kjøre og dieselmotorene er kanonfine! Lenke til kommentar
nemiarwen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg en helt ny Avensis (2008) 2,0 d4-d executive navitech. Skal ikke argumentere så mye for utseende da dette er forskjellige fra folk til folk. Men personlig så synes jeg Avensisen er rimelig frisk i designet. Har prøvd en del biler før valget fallt på Avensis, men det som talte for var: - Pris - Motor og billig i drift - Plass - Sikkerhet og omdømme Godt tilbud hos forhandler som gjorde at jeg fikk en bra pris på executive navitech pakken. Avensis er jo nylig kåret til europas sikreste bil i følge en svensk undersøkelse, i tillegg så finnes det jo ikke feil på disse bilene. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hei!Jeg har akkurat kjøpt meg en helt ny Avensis (2008) 2,0 d4-d executive navitech. Skal ikke argumentere så mye for utseende da dette er forskjellige fra folk til folk. Men personlig så synes jeg Avensisen er rimelig frisk i designet. Har prøvd en del biler før valget fallt på Avensis, men det som talte for var: - Pris - Motor og billig i drift - Plass - Sikkerhet og omdømme Godt tilbud hos forhandler som gjorde at jeg fikk en bra pris på executive navitech pakken. Avensis er jo nylig kåret til europas sikreste bil i følge en svensk undersøkelse, i tillegg så finnes det jo ikke feil på disse bilene. Ehm, feil finnes det da på alle biler. Det er en dårlig påstand. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hø! Man kjøper da ikke bil på bakgrunn av om det er lite feil eller ikke. Det blir jo som å trekke fornuft inn i sammenhengen. Lenke til kommentar
BHV Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Hei igjen, og takk for tipsene. Trodde ikke vi hadde noe spes. forhold til bilmerker - men det var før vi skulle kjøpe vi var ikke så nøytrale som vi trodde (spesielt fruen), og vi havnet på fransk igjen. Har prøvd mye forskjellig (alle som er med i diskusjonen), og gått en "strafferunde" mht plassen vi trenger. Men nå er valget tatt, og Peugeot 407SW blir vår neste bil. Kan ikke bare argumentere fornuftig for det, magefølelsen er viktig...... likte rett og slett bilen Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hei!Jeg har akkurat kjøpt meg en helt ny Avensis (2008) 2,0 d4-d executive navitech. Skal ikke argumentere så mye for utseende da dette er forskjellige fra folk til folk. Men personlig så synes jeg Avensisen er rimelig frisk i designet. Har prøvd en del biler før valget fallt på Avensis, men det som talte for var: - Pris - Motor og billig i drift - Plass - Sikkerhet og omdømme Godt tilbud hos forhandler som gjorde at jeg fikk en bra pris på executive navitech pakken. Avensis er jo nylig kåret til europas sikreste bil i følge en svensk undersøkelse, i tillegg så finnes det jo ikke feil på disse bilene. Ifølge EuroNCAP, så scorer 407 og Avensis ganske likt. Peugeot scorer litt høyere ( 1 stjerne) på "ublidt møte med fotgjenger", så sikkerhetsmessig er nok begge like gode. Prismessig er kanskje Avensis noe billigere, ihvertfall på helt nye biler. Når det gjelder motor, så er HDi-motorene til Peugeot veldig bra. Bra moment, selv på de mindre motorene. Sterkere motorer enn Avensis over hele linja, også på bensin-motorene. Og hvis komfort, design og utseende er viktige faktorer, så hadde jeg ihvertfall valgt 407. Pantera Lenke til kommentar
capone-82 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hei! Etter å ha hatt 407'n i over et halvt år, hva synes du? Ser litt selv på den bilen..men er litt skeptisk til kvaliteten..vil som mest mulig ha en problemfri bilhverdag Fint med en oppdatering på hva Dere sitter irgjen med Takk for svar Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Nå har jeg testet å ''crashe'' 407SW også. Rimelig sikker bil. Prøvde den med en lyktestolpe i siden, Snurring og taking. Fungerte meget bra :!: Vondt i nakken og huet. Da dette skjedde på en vei med 80km/t, og dro av veien i omkring den hastigeten. Airbagene fungerte, og panoramataket holdt seg sammen. 407SW med panorama tak er stivere enn uten panorama. Dette kom til fordel. Mange kunder er skeptiske til dette panorama taket ved en kolisjon. Men er slik glass med PVC plast i midten, så det holder seg sammen og går ikke i tusen knas- inntill en vis grense såklart. Slik ser den ut nå: Ja, Peugeot sine HDI motorer er meget bra. Lite problemer med disse forligby. 407 har vi ikke hatt mange problemene med enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå