dePt Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Hei. Tenker å bestille meg dette settet. (med dual rad.) For så å senere legge til en enkel rad + gpu og chpiset blokker. Lurer i den anledning på om eg må kjøpe noke i tilleg til settet no i førsteomgang, eller om det virkelig er komplett og plug and play. Skal bruke det i et CM Stacker 831, sammen med HW'n i sigg. Noe mer jeg trenger da? Fester av noe salg? Takker for alle svar Kanskje liste opp en del ting jeg er usikker på? -Plassering av radiator. Tror jeg skal ha den i front. Hvordan feste, og hvor gjøre av de andre? har 1 hdd og 1 cd-rom. - Plassering av pumpe og vanntank. Vanntaneken skal vel monteres rett på pumpa, men hvor plassere pumpa? - Skal jeg snu hovedkortbrettet? har mulighet til dette, og tror jeg vil gå for det. Fordeler/ulemper? - Loop? (uten gpu og chipset og ekstra radiator) - Vanntilsetning? Følger med anti korr. UV tilsetning? har 2 uv lys liggende - Termisk pasta. AS5 VS Diamond 7 (Tror jeg bestiller begge og eksprimenterer litt) - Noe som mangler? Feste til rad, pumpe annet? Er min første vannkjøling, så kan godt vere at jeg overser noe. MVH -XobiN Edit: Faen, skulle vel kanskje inn under vann denne Mod flytter den vel? Endret 9. desember 2007 av XobiN Lenke til kommentar
dePt Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Vet det egentlig er for tidlig med en bump, men skulle gjerne fått svar på dette i dag, så jeg fikk bestilt! Lurer også på om jeg kan bruke dise: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...S&mcat=c329 til å feste radiatoren i fronten av kabinettet? evt. andre løsninger? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Det med plassering av radiatoren må du nok finne frem målebandet å måle selv. Har ingen erfaring med det kabinettet slik at det må du nesten se selv. Du skal sikkert klare å få festest radiatoren med de. Kan hen at du må bruke de små grå litt men nok ikke mye. Det å snu HK kalles for btx standar. Hvilke fordeler dette har vet jeg ikke. Her må du nesten se selv hva som blir best for din del og hvordan du har det i ditt kabinett. Pumpen plasserer du nok lettest i bunn av kabinettet. Bruker selv 90%batterivann og 10%kjøleveske. Når du bruker kjøleveske så slipper du å burke algedrepende middel og korrosjons hindrende middel. Eller så kan du bruke ren 60% fra polet. Gir ikke best kjøling taper 1grad eller 2. Men du slipper å være redd for noe somhelst. Men dog det absolutt dyreste vesken du kan bruke. Slik at har du planer om å tappe fylle mye så vil jeg ikke anbefale 60%, siden det alltid havner 2/3 på gulvet. Loopen jeg bruker er pumpe-> CPU blokk -> radiator -> tank -> pumpe I den komende vannkjølingen min har jeg plan om å kjøre: pumpe -> dual120radiator -> CPU-blokk -> singel 120radiator -> skjermkort 1 -> skjermkort 2 -> pumpe. Forklaringen på hvorfor jeg velger å gjøre det slik. Er at det varme vannet som kommer fra CPUen blir kjølt ned i den minste radiatoren. CPUen ligger på rundt 115Watt varme utslipp. Og skjermkortene blir kjølt av dual radiatoren fordi de har rundt 105Watt pr stykk. Håper dette hjelper deg videre:) Lenke til kommentar
dePt Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Følger samme loopen som jeg tenker meg, med pumpe -> dual120radiator -> CPU-blokk -> singel 120radiator -> skjermkort 1 -> chipset -> pumpe. (med unntak av at jeg ikke har 2x gpu, men skal kjøle chipset) Bestilte det hele i dag, og venter nå i spenning Noen som har noen formening om hvor lang tid det vil ta før pakken når posten? Har ikke noe erfaring med microplex. Vet at der er plass til radiatoren i front, håper bare at festene mine passer, om ikke får vi finne på noe lurt Hvor langt i fra radiatoren bør jeg plassere viften? Hører jeg skal ta vfitedimensjonen og dele på 2. altså 6cm. Stemmer dette, eller har jeg missforstått? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Det tar vell en virke dag eller to å pakke pakken før den er i fysisk bevegelse med posten sine biler/fly. Også etter det tar ca 3-4dager opp til Bodø. Men det kommer helt ann på hvor du bor i landet. Selv bruker jeg å kjøre viftene til å dra luften gjennom radiatoren. siden at viftene dytter luften ut mot sidene og ikke rett frem slik som mange tror. Men for min del er det ikke om å komme 2 greder ned i temp men heller å ha et stillere system men med luft kjøling. Siden jeg sover med PCen på. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hei, ser vi har rimelig lik pc.. post gjærne bilder så jeg får litt ideer til at jeg skal starte med mitt prosjekt.. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Skal ha settet i et CM stacker. Hadde du lest første post hadde du sett det (jeg anntar at du mener den PC-en som står i sig, når du snakkero m ditt projekt) Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Har du fått det og montert det? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Nei. Bestilte i går, fikk mail fra dem ang. noen ting de lurte på før sending. Satser på at det blir sendt i morgen. Får dessverre ikke montert det til helgen uansett, da jeg skal ha mattetentamen på mandag. Satser på montering i romjula Skal i alle fal ta meg god tida, så jeg får det skikkelig. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 ganske ny innen stasjonære pcer, da jeg kun tidligere har sotte på laptoper.. så hva er CM stacker? jepp snakka om maskinen i sig.. eneste forskjellen er jo nesten bare hovedkortet.. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 ganske ny innen stasjonære pcer, da jeg kun tidligere har sotte på laptoper.. så hva er CM stacker? jepp snakka om maskinen i sig.. eneste forskjellen er jo nesten bare hovedkortet.. CM Stacker er et fulltower kabinett. Der du har mulighet for 2 PSUer. En masse Harddisker osv. I front er det kun CD/DVD brønner(5.1/4") Slik at du må bruke harddisk moduler for å få inn harddisker. Dette gjør at i kabinettet har man full frihet på løsninger. Ypperlig kabinett hvis man har tanker om vannkjøling.. Eller generelt trenger mye plass og frihet i kabinettet. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 aaah.. håpa han skulle bygge i P182 kabinettet sitt.. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Nei dessverre du Da var pakken sendt fra Microplex. Etter nyttår er tanken å supplere med Gpu blokk og chipset + en enkel radiator til (evt dobbel om jeg får plass) Lurer på om jeg skal "hore" den opp litt med grønn UV-tillsetning og grønne coolsleeves. Men tar det i såfall da. Om jeg er heldig får jeg startet monteringen mandag neste uke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå