Alastor Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Er det noen forskjell på hvor høyt man kan klokke med rivatuner og powerstrip? Bruker powerstrip nå og ligger på 380/710 med et 9700Pro. Kan jeg komme høyere med rivatuner? Er det noen andre forskjeller? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Forskjellen er at rivatuner lar deg overklokke i kortets bios, eller i driverne. Det er gratis og ellers mye bedre mener jeg. Fikk bare masse problemer med powerstrip , men det er min subjektive mening Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Og hva gjør powerstrip da? Klokker i driverene? og hva er det som er best? Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 nå surrer dere.. virkelig! det er IKKE drivere som bestemmer klokkefrekvensen, ergo kan man ikke "klokke driverene". soft-overklokking som dette skjer ved at skjermkortets bios blir manipulert i det windows / oc-programmet lastes. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Ludde nå er det du som tuller, det er noe som heter low end klokking er det vel det er klokking i skjermkortets register, og det er noe som heter high end klokking tror jeg det het, og det er i driverene (systemregisteret) det er her powerstrip klokker, klokket litt og formaterte så forsvant innstillingene, det hadde de ikke gjort hvis jeg hadde gjort det i skjermkortregisteret Lenke til kommentar
chil Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hvorfor ikke bare klokke kortet med den inebygde funksjonen i windows på Skerm,Egenskaper,Avansert,klokkefrkvenser er dette dålire på noen måte? Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 sorry, sorry, men du kan klokke det i biosen på skjermkortet også. (pleide å gjøre det med radedit og atiflash på de "gamle" radeon-kortene mine (r100 og r200). mitt resonenment: klokkehastigheten er jo bestemt lenge før den entrer windows, derfor trudde jeg (mener å ha lest) at når du overklokker kortet gjøres dette i biosen på skjermkortet, siden denne er overordnet alt av drivere og kluss.. (hvis dere skjønte hva jeg mente.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Ingen flere som kan hjelpe meg her? Da svarene virker litt uklare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå