kjaks Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Jeg har tenkt å lage en kalkulator som regner ut antall gram mel, proteiner og olje som skal inngå i en miks en blander og rister med melk. Oppskriften er populært kalt en gainer og er ment som et kosttilskudd for folk som trener mye og vil gå opp i muskelmasse. Hovedsakelig lurer jeg på hvilket språk som egner seg for å lage en forholdsvis lett kalkulator. Html? Phyton? C+/C++? Win32? Finnes det noen maler som en kan gå ut i fra og skreddersy? Hadde vært fancy å lage en som ser ut som et win32 program, men en i html hadde kanskje vært det enkleste? Kalkulatoren skal være basert på dette, det i bold skal være variabler en kan endre selv: Input: [Antall kcal]: 500 [ingridienser]: *olje *proteinpulver *mel [Forhold]: 15 % av energien fra fett (9kcal/g) 25 % av energien fra protein (4kcal/g) 60 % av energien fra karbohydrater (4kcal/g) Output: 8,3g olje 25g proteinpulver 115g mel Endret 9. desember 2007 av kjaks Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 For et så enkelt program er det ikke noe problem å lage et windows program som gjør jobben, men det sier jeg har jo litt erfaring med programmering og etter det du sier i posten din så tror jeg ikke at du har så mye erfaring med programmering, tar jeg feil? Et slik windows program kan veldig enkelt lages i språk som: Java, C#, visual basic og mange flere. Jeg vet ikke om noen maler som du søker etter, men det er minimal programmerings kunnskap som trengs for å lage noe slik, men hvis du må lære et nytt språk så tar jo slik tid. Hvis det er til kommersielt bruk så ville jeg sterkt anbefale å betale noen (studenter) til å gjøre jobben for deg. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Takk for svar Hehe, det er bare til eget (og venners/offentlig) bruk, men det å betale noen som kan det var et godt forslag om det var kommersielt. Kom i ettertid på at det er relativt enkelt å ordne det i excel regneark. Det hadde vært enklere å dele i form av et program, men jeg starter med et regneark så får jeg se hva jeg gjør videre. Har alltid kunnet tenke meg å lære grunnprinsippene i ett eller flere språk, så det å lage et slikt program kan være en fin målsetning i så måte. Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg ville kanskje laget det i HTML og JavaScript. Det er kanskje den enkleste måten å lage et lite grafisk program. Dokumentasjon finnes det nok av på nett + at man ser resultatet av det man lager umiddelbart i en nettleser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå