Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er 13år for tidlig og ha sex?

Gjest Korkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, vi har ikke det, får man det i 8ende?

Jeg husker ikke :hmm: Men vil anbefale deg å vente. Det er viktig å være trygg på hverandre. Hvor lenge har du vært sammen med denne jenta?

Du får seksual undervisning i 10ende..

Enkelte steder gis den undervisningen i 9.

og som også nevnt, mange har da sett trond viggo sine filmer?

Lenke til kommentar
Sex er noe for alle alder=D man er ikke for liten når man er 13år, akkuratt passe det :thumbup:

Å si at det er akkurat passe er vel litt feil. De fleste vil nok oppnå mer positivt ved å vente noen år, mange som debuterer tidlig angrer i ettertid. Men jeg synes ikke det er noe direkte feil med an trettenåringer har sex heller.

er vel individuelt for alle.... men tenk deg om en gang eller to før du går hen å har sex som 13åring...

Lenke til kommentar
Kommer ann på hvor langt du har kommet i utviklingen av kroppen din, spør du meg. Hvis du har hår på brystet og bart under nesa som 7 åring så kan du vel like godt knulle over alt du ser.

Hvordan kom du fram til at det var lurt å trekke en paralell mellom fysisk utvikling, og en problemstilling som helt klart er psykisk?

Lenke til kommentar
Kommer ann på hvor langt du har kommet i utviklingen av kroppen din, spør du meg. Hvis du har hår på brystet og bart under nesa som 7 åring så kan du vel like godt knulle over alt du ser.

Hvordan kom du fram til at det var lurt å trekke en paralell mellom fysisk utvikling, og en problemstilling som helt klart er psykisk?

Modenhet for sex er da både fysisk og psykisk betinget. Holder ikke å ha utstyret i orden om du er dum som et brød. Og det holder ikke å vite hvordan man tar på et kondom og være fullt klar over hva som ligger i det å ha sex osv. om du ikke får lillemann til å stå.

Lenke til kommentar
en tommelfinger regel kan være å ha sex når man har fått hår på tissen :p

Om du mener "ikke å ha sex før man har fått hår på tissen", så kan den duge, men synes det var en dårlig tommelfingerregel. :p

Lenke til kommentar
hehe det var en bra huskeregel.

Men da lurer jeg på, når får gutter hår på tissen??? hehe.

Det er ganske forskjellig, som med alt annet som har med pubertet og modning å gjøre! Noen er fulle av hår før de begynner på ungdomsskolen, andre begynner så vidt når de når konfirmasjonsalder. Store variasjoner!

EDIT: Så skal det sies at gjennomsnittlig debutalder for gutter visstnok er over 17 år. Så har jeg lest litt forskjellig fra litt forskjellige kilder. Lommelegen sier 17,2, helsesøster sa 19. Men det er nok mange år etter at man har fått litt pels nedentil for de fleste.

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar
Har absolutt ingen peiling på hvordan du kom frem til at alle 13åringer er umodne, men de får uansett det samme ut av sex som alle andre.

Synes ikke så mye om "barnesex". Sex er ikke en naturlig ting for en på 13 år. En trettenåring kan nok påstå at han/hun får utbytte av det, men jeg veit ikke helt jeg....Mange unge liker å følge strømmen, synes ting er kult, vil gjerne passe inn. Men jeg tror ikke trettenåringer som påstår og få utbytte av sex er helt ærlig mot seg selv....

Lenke til kommentar
Har absolutt ingen peiling på hvordan du kom frem til at alle 13åringer er umodne, men de får uansett det samme ut av sex som alle andre.

en trettenårig jente som blir lurt i seng av en kåt 17åring har nok ikke det samme utbyttet som en som er litt eldre og ihvertfall har en anelse om hva som skjer.

Lenke til kommentar

Synes ikke så mye om "barnesex". Sex er ikke en naturlig ting for en på 13 år. En trettenåring kan nok påstå at han/hun får utbytte av det, men jeg veit ikke helt jeg....Mange unge liker å følge strømmen, synes ting er kult, vil gjerne passe inn. Men jeg tror ikke trettenåringer som påstår og få utbytte av sex er helt ærlig mot seg selv....

Det kan du godt tro, men jeg er sikker på at dette er feil for over halvparten. Og hvordan kan du si at sex ikke er en naturlig ting for 13åringer?

Og Ailo, det er snakk om to kjærester på 13 som elsker hverandre og har vært sammen lenge jeg snakker om, IKKE en naiv 13årig jente og en kåt 17år gammel gutt.

Ærlig talt du kan vell ikke mene det du skriver? Ja, to kjærester på tretten som elsker hverandre og har vært sammen leeeenge. Ja,ja, det er godt man modnes med alderen.

Lenke til kommentar

Seriøse kjærlighetsforhold i alderen 13 år som har vart lenge er vel noe uvanlig eller?

du er ikke engang ferdig på barneskolen når du fyller 13, og jeg tenker som så at de fleste som debuterer så

tidlig gjerne gjør det med en partner som er eldre?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...