Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er 13år for tidlig og ha sex?


Gjest Korkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sex er noe for alle alder=D man er ikke for liten når man er 13år, akkuratt passe det :thumbup:

Å si at det er akkurat passe er vel litt feil. De fleste vil nok oppnå mer positivt ved å vente noen år, mange som debuterer tidlig angrer i ettertid. Men jeg synes ikke det er noe direkte feil med an trettenåringer har sex heller.

er vel smak og behag

Lenke til kommentar
De fleste vet hva kondomer, sex osvosv. er i 5. klasse.

 

Dere undervurderer dem.

Det kan godt hende at de vet om det da, men de vet ikke hvordan man får på seg en kondom. Er liksom ikke bare å putte den på :p

De fleste vet det også. Du tenker på 10åringer.

Det med å putte på en kondom er vel at om du har høyere IQ enn 37 finner du rimelig fort ut hvordan du putter den på. Har aldri skjønt hvorfor det er et så stort tema.

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar
er vel press og ubehag

Fixed.

 

Jaja, skjønner hva du vil fram vil. Jeg mener det at det er sjeldent gutter som angrer på sex, det er heller jenta som angrer

Det var en merkelig generalisering. Jeg personlig føler jeg er klar for sex, men vil likevel vente et par år. Gutter angrer nok like mye, men det virker bare ikke sånn fordi gutter gjerne har sex med jenter som er 1-3 yngre.

Endret av Frohman
Lenke til kommentar
er vel press og ubehag

Fixed.

 

Jaja, skjønner hva du vil fram vil. Jeg mener det at det er sjeldent gutter som angrer på sex, det er heller jenta som angrer

Det var en merkelig generalisering. Jeg personlig føler jeg er klar for sex, men vil likevel vente et par år. Gutter angrer nok like mye, men det virker bare ikke sånn fordi gutter gjerne har sex med jenter som er 1-3 yngre.

du er gutt eller jente?

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er gutter gjerne av den oppfatning at de er klare for sex med en gang de blir lei av høyrehånda i 12-årsalderen, mens jenter ser på sex som noe litt mer enn kroppslig glede og venter litt mer på "den rette" og en de stoler veldig mye på?

 

Dette er bare min oppsummering etter ungdomsskolen, altså. Jeg tviler på at gutter flest er sånn, men de fleste på ungdomsskolen likte iallfall å ha den fasaden (var et veldig falskt miljø, så mange lot seg rive med), men det er jo et vanskelig tema å være veldig åpen om. Jeg mener.. hvor mange gutter i tiendeklasse kan si til klassen at de ikke føler seg klare for sex? Og hvor mange jenter?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_anonym_*

Jeg hadde første gangen da jeg var 13 år. Han var noen år eldre enn meg, og det ble slutt en måned etterpå. Hvis du ikke vet om prevensjon, da er tanken på sex bare bortkastet! Men som sagt, jeg hadde det første gangen om 13 åring, og jeg angrer som F! Så etter min erfaring er det ikke lurt. Men har jo et venne par, 12 og 13 år, de har sex og har det kjempe bra sammen, så egentli er det ikke noe fasit på om det er tidlig eller ikke. Det spørs jo mest på om dere har det bra sammen?

Lenke til kommentar

Min personlige mening er at 13 år er for tidlig. Selvfølgelig, for noen er det en grei alder, men jevnt over syntes jeg det er for tidlig. Som 13-åring kan det holde med kyssing og utforsking av hverandres kropp enda en stund til.. ;)

 

Edit: Altså. Du kan fortsatt gå på barneskolen som 13-åring. Barneskolen.

Endret av Sapientia
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Åja, gutten kommer ikke til å angre, så drit i jenta? Er jo grunn nok for gutten å la være om han vet jenta kommer til å angre! ;)

 

Edit: Jævlig teit innlegg :p sorry!

Endret av Slettet-U4NJ3Omm
Lenke til kommentar
Men jeg har så¨utrolig lyst og hun har også lyst, men hvordan skal det gå til :p ?

hvis dere er et par, og begge har lyst, så er det da ikke så ille. men husk å bruk kondom. det kan du få på apoteket. gratis tror jeg. ihvertfall veldig billig. når dere er sammen og det ikke skjer når man er drita på en fest, er ikke det at man er 13 år så feil, bare dere begge er sikre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Kommer ann på hvor langt du har kommet i utviklingen av kroppen din, spør du meg. Hvis du har hår på brystet og bart under nesa som 7 åring så kan du vel like godt knulle over alt du ser.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...