Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er 13år for tidlig og ha sex?

Gjest Korkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns ikke man skal ha sex før man vet hvordan prevensjon fungerer.

Ingen kan ''vite'' hvordan prevensjon fungerer uten å ha hørt noe om det. Hvis ingen forteller deg om prevensjon før du er 16, er du da heller ikke klar?

Men ja, 13 år er for ungt.

Lenke til kommentar
Ikke sex undervisning før i 8nde? Vi så da på de trond viggo filmene allerede i femte klasse eller noe. Og helsesøster snakket om menstruasjon og sånt.

Trond Viggo går vel mer på det med sæd- og eggceller?

Ja, men det er tross alt en vesentlig del av det å ha sex.

Lenke til kommentar
Nei, vi har ikke det, får man det i 8ende?

Jeg husker ikke :hmm: Men vil anbefale deg å vente. Det er viktig å være trygg på hverandre. Hvor lenge har du vært sammen med denne jenta?

Du får seksual undervisning i 10ende..

Du får litt seksualundervisning i 9. klasse også. Har det nå :thumbup:

Jeg er nå på vårt andre halvår og vi har ikke hatt noe. Når kommer det?

Nå har vi om muskler og skjelettet i Naturfag..

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert, men kan være man har fått sæd . Ingen er ferdig utviklet til du er 16 en gang, hvorfor er det da låv å ha sex nor man er 16? o_O

Hans valg. Føler han han er klar, så må han jo få låv til å gjøre det. Vet om noen som var 13 og hadde sex jeg!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Simon_*

Er 13 år jeg og har kamerat som jor det i 6 klasse.. han har pult 12 stykk til nå :p

Jeg tenker på sex hele tia men holder med ronking intil videre :p

Hvis folk spørr om han angrer, ler han jo å sier " Hun tvingde meg . " :p

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt. Ha sex i 6 klasse TVILER jeg på. Såvidt du vet hva tissmann er for noe. Og om de/han skulle ha hatt sex, så var nok ikke det ordentlig.

Og 12 stykker, bare skal skryte på seg noe han. Hadde aldri iverden giddi å skryte på meg hvis jeg hadde pult så mange.

Lenke til kommentar
Og 12 stykker, bare skal skryte på seg noe han. Hadde aldri iverden giddi å skryte på meg hvis jeg hadde pult så mange.

Evt at man skryter det på seg, for å kompansere for noe annet man sliter med? :)

Godt mulig.

Folk gjør mye rart for å dekke over ting man sliter med eller lignende.

Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert, men kan være man har fått sæd . Ingen er ferdig utviklet til du er 16 en gang, hvorfor er det da låv å ha sex nor man er 16? o_O

Hans valg. Føler han han er klar, så må han jo få låv til å gjøre det. Vet om noen som var 13 og hadde sex jeg!

Hanvil nok neppe føle den samme gleden å gjøre det første gang som tretten åring, enn når han virkelig er klar for det....

Lenke til kommentar

Jeg også. De fikk horestemplet og ble latterliggjort.

Lenke til kommentar

Jeg tror helt fint at en trettenåring kan ha sex, uten at det gjør noe.

I åttende-niende klasse begynner så vidt sex-presset å dukke opp. Mange gir etter og tenker at "oi, jeg også må gjøre det".

For det første bør man ha kunnskap om prevensjon, noe svært mange trettenåringer ikke har. For det andre er det en del som fortsatt er på det stadiet at det er "ekkelt" og "grisete" at en mann stikker tissen sin inn i vagina på en dame. Jeg tror også at mange overvurderer sin egen modenhet og tror de er klare til å ha sex med en gang de er kjønnsmodne.

Faktum er at de modneste i denne alderen som oftest er de som innser at de ikke er klare for sex, og derfor er de aller fleste av de som sier de er klare til det bare gutter og jenter som vil være tøffe.

Det finnes nok noen trettenåringer som er klare for sex, men det er nok svært få.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...