Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er 13år for tidlig og ha sex?

Gjest Korkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjør på, ha det moro er mitt råd.

Synd at noen skal komme med ett slikt råd til noen i den alderen, tyder vel på at man er ganske umoden eller er i samme alderen selv og tror man er voksen.

Tja, nå er nå jeg 7 år eldre enn trådstarter, så logikken din feiler litt der. Alle har ikke samme snevre syn på seksualitet som deg, vet du. Står fortsatt bak rådet mitt. Må selvfølgelig vurderes i hvert enkelt tilfelle, men om det føles riktig for begge mener jeg det er bare å kjøre på. Litt utforsking er da bare vanlig i ungdomstida, noen modnes før andre.

edit: med beskyttelse, selvsagt. Råd fra helsesøster passer godt inn her.

Virker ikke som om trådstarter er tilig modnet, når man ikke vet hvordan pvevansjon brukes. Dette vil jeg si er et tegn på å ta det litt rolig, vente et par år elns.

Lenke til kommentar
Du burde vente til du veit hvordan du skal gjøre det. Og det er en grunn til at vi har en seksuell lavalder.

Den lavalderen er vel der for at eldre men ikke skal ha sex med de under?

Ja, riktig! Hvis begge er 13 år kan dem fint ha sex uten at det er noe som bryter loven.

Det med lavalder er bare at ikke eldre menn/damer skal ha sex med de under 16.

Edit : Ups, så ikke at det var flere sider, så merka at det allerede var svart på..

Endret av MrUrge
Lenke til kommentar

Ja, det er for tidlig. Uansett om du er en "moden" trettenåring så er det for tidlig. Det er min mening, og jeg er sikker på at ganske mange deler den med meg. Ser hvertfall slik ut av tråden. Hverken hun eller du tar skade av å vente.. i den alderen forelsker man seg jo veldig ofte, og skal ukritisk være sammen for alltid (etter tre dager).

Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at 13 er ett par år for tidlig og ha sex (uansett hvor lyst dere nå måtte ha). Jeg tror dere vil være glad for det senere om dere venter ;)

Inntil dere vet hvordan dere beskytter dere mot graviditet o.l, ville jeg holdt meg til ting som har litt mindre konsekvenser (:

Endret av Loveboat
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er litt vell tidlig med tanke på konsekvensene det kan medføre... men jeg har venner som gjorde det i tidlig alder, og så lenge begge to er trygge og enige, er det vell greit i den alderen.

Kanskje finne ut hva slags prevensjons midler man bør bruke først :)

lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror vel ingen tar skade av å vente ett år eller to. :)

Regner vel egentlig med at det kan få ganske store konsekvenser, når man debuterer som 13-åring. Du risikerer og bli mamma/pappa, om du ikke bruker prevansjonen riktig. Så tenker jeg også på evt rykter som kan oppstå. Vet om flere som debuterte da de var 13-14 år. Og ryktene gikk på skolen. Kan ikke tenke meg at det var så gøy, når folk spurte om det hele tida. Det var kanskje artig der og da, men utrolig kjipt det neste halve året.

Så, tenk litt gjennom det først, hvertfall. Tenk gjennom eventuelle konsekvenser, og om du faktisk HAR så lyst til det. Eller om det bare er hormonene dine ;)

Og som sagt tidligere. Det går da ann å utforske litt. :) Men man trenger ikke å peise på, og bare stappe den inn, fordet. ;)

mrbjoern :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Opprett ny...