Håkon Espelund Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg mener vi så noen filmer om dette i åttende, men jeg er ikke 100% sikker. bla. jenter og sex, og guter og sex. det er filmer med en masse informasjon om prevansjon, hvordan du skal gå fram osv. Prøv å få set en av disse filmene Lenke til kommentar
Håkon Espelund Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Kjør på, ha det moro er mitt råd. Synd at noen skal komme med ett slikt råd til noen i den alderen, tyder vel på at man er ganske umoden eller er i samme alderen selv og tror man er voksen. Tja, nå er nå jeg 7 år eldre enn trådstarter, så logikken din feiler litt der. Alle har ikke samme snevre syn på seksualitet som deg, vet du. Står fortsatt bak rådet mitt. Må selvfølgelig vurderes i hvert enkelt tilfelle, men om det føles riktig for begge mener jeg det er bare å kjøre på. Litt utforsking er da bare vanlig i ungdomstida, noen modnes før andre. edit: med beskyttelse, selvsagt. Råd fra helsesøster passer godt inn her. Virker ikke som om trådstarter er tilig modnet, når man ikke vet hvordan pvevansjon brukes. Dette vil jeg si er et tegn på å ta det litt rolig, vente et par år elns. Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Du burde vente til du veit hvordan du skal gjøre det. Og det er en grunn til at vi har en seksuell lavalder. Den lavalderen er vel der for at eldre men ikke skal ha sex med de under? Ja, riktig! Hvis begge er 13 år kan dem fint ha sex uten at det er noe som bryter loven. Det med lavalder er bare at ikke eldre menn/damer skal ha sex med de under 16. Edit : Ups, så ikke at det var flere sider, så merka at det allerede var svart på.. Endret 10. desember 2007 av MrUrge Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Ja, det er for tidlig. Uansett om du er en "moden" trettenåring så er det for tidlig. Det er min mening, og jeg er sikker på at ganske mange deler den med meg. Ser hvertfall slik ut av tråden. Hverken hun eller du tar skade av å vente.. i den alderen forelsker man seg jo veldig ofte, og skal ukritisk være sammen for alltid (etter tre dager). Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Ville nok venta litt med selve sex'en ja Men det finnes jo mange andre seksuelle ting man kan gjøre istedet for samleie da Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Man er klar for sex når man ikke lurer på om man er klar for sex lenger. Lenke til kommentar
Tr0buff Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 i 6-7 klasse såg vi Trond-Viggo filmen.. Har ikke hatt noe Sexualundervisning i 7-8 klasse. Er halvvegs i 9'ende nå, og vi har enda ikke hatt noe ! Blir vel ikke før 10'ende. Vent 2-3 år, gutt! Lenke til kommentar
Maren-mor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Jeg vil nå si at 13 er ett par år for tidlig og ha sex (uansett hvor lyst dere nå måtte ha). Jeg tror dere vil være glad for det senere om dere venter Inntil dere vet hvordan dere beskytter dere mot graviditet o.l, ville jeg holdt meg til ting som har litt mindre konsekvenser (: Endret 11. desember 2007 av Loveboat Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Personlig syntes jeg 13 år er alt for tidlig til å ha sex. Når jeg var 13 så var det spennende nok å holde hender, flørte og kanskje kysse. Det å faktisk ha sex var så langt unna virkligheten som overhode mulig. Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Man er klar for sex når man ikke lurer på om man er klar for sex lenger. Enig. Som en pleier å si: Er man i tvil, så er man ikke i tvil. Lenke til kommentar
Carman Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Nei, vi har ikke det, får man det i 8ende? nei det er i niende og tiende, varierer fra skle til skole. men det er niendeklasse pnesum.. vi har ikke hatt det enda. vi starter med det etter jul i niende... Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Vent til du har hatt sexualundervisning. Lenke til kommentar
MayPai Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Er litt vell tidlig med tanke på konsekvensene det kan medføre... men jeg har venner som gjorde det i tidlig alder, og så lenge begge to er trygge og enige, er det vell greit i den alderen. Kanskje finne ut hva slags prevensjons midler man bør bruke først lykke til Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Oi, 13 år er ganske tidlig da. Tror ikke man er klar for ansvaret, egentlig. Hadde nok venta med det, uansett hvor lyst man har. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Tror vel ingen tar skade av å vente ett år eller to. Regner vel egentlig med at det kan få ganske store konsekvenser, når man debuterer som 13-åring. Du risikerer og bli mamma/pappa, om du ikke bruker prevansjonen riktig. Så tenker jeg også på evt rykter som kan oppstå. Vet om flere som debuterte da de var 13-14 år. Og ryktene gikk på skolen. Kan ikke tenke meg at det var så gøy, når folk spurte om det hele tida. Det var kanskje artig der og da, men utrolig kjipt det neste halve året. Så, tenk litt gjennom det først, hvertfall. Tenk gjennom eventuelle konsekvenser, og om du faktisk HAR så lyst til det. Eller om det bare er hormonene dine Og som sagt tidligere. Det går da ann å utforske litt. Men man trenger ikke å peise på, og bare stappe den inn, fordet. mrbjoern Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 ikke stress så jævli, det kan liksom ødelegge alt Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 13 år, vis man er gutt så har man jo såvidt lært å kjenne seg selv Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Ikke sex undervisning før i 8nde? Vi så da på de trond viggo filmene allerede i femte klasse eller noe. Og helsesøster snakket om menstruasjon og sånt. Trond Viggo går vel mer på det med sæd- og eggceller? Lenke til kommentar
Carman Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Det er litt tidelig ja, men hva syntes du selv da? Lenke til kommentar
Mr-Marbles Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 du og damen din har sikkert lyst til å ha sex men du burde kanskje vente 2 eller 1 år til bare for å lære litt ting om sex for å unngå at det skjer noe uventet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg