Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er 13år for tidlig og ha sex?

Gjest Korkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du burde vente til du veit hvordan du skal gjøre det. Og det er en grunn til at vi har en seksuell lavalder.

Den lavalderen er vel der for at eldre men ikke skal ha sex med de under?

Korrekt

"Eldre menn" ?

Så bestemor har fri adgang til hvem hun vil?

Spennende tolkning av lovverket...

Lenke til kommentar
Du burde vente til du veit hvordan du skal gjøre det. Og det er en grunn til at vi har en seksuell lavalder.

Den lavalderen er vel der for at eldre men ikke skal ha sex med de under?

Korrekt

"Eldre menn" ?

Så bestemor har fri adgang til hvem hun vil?

Spennende tolkning av lovverket...

Veldig godt poeng! Det er bestandig grisete gamle menn som reker etter unge jenter, ALDRI omvendt! :ermm:

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Kjør på, ha det moro er mitt råd.

Synd at noen skal komme med ett slikt råd til noen i den alderen, tyder vel på at man er ganske umoden eller er i samme alderen selv og tror man er voksen.

Eller at man har lest om sex andre steder enn i bibelen. For mange er ikke sex noen big deal og fører ikke med sex noe særlig med konsekvenser.

Lenke til kommentar

Synd at noen skal komme med ett slikt råd til noen i den alderen, tyder vel på at man er ganske umoden eller er i samme alderen selv og tror man er voksen.

Eller at man har lest om sex andre steder enn i bibelen. For mange er ikke sex noen big deal og fører ikke med sex noe særlig med konsekvenser.

Hva er det med dere "anti-moralist"-folk? Hva i all verden har konsekvenser med bibelen å gjøre? Dette dreier seg om helt logiske og normale følger som kan komme av å ha sex. Kjønnssykdommer, uønsket graviditet, abort osv. er mer jordnært enn noe annet! Det er sånn naturen fungerer!

Det å tro at "nei, for meg har ikke sex så store konsekvenser, for jeg velger å ikke tenke på det" er det som er overtro! Når en tretten år gammel gutt spør på et forum om han burde ha sex og i tillegg ikke vet å beskytte seg, så er du utrolig umoden og ganske uviten hvis du sier "bare peis på"! Tenk deg litt om!

Du kan ikke ha lest om sex i det hele tatt! :roll:

Lenke til kommentar

Tja, nå er nå jeg 7 år eldre enn trådstarter, så logikken din feiler litt der. Alle har ikke samme snevre syn på seksualitet som deg, vet du. Står fortsatt bak rådet mitt. Må selvfølgelig vurderes i hvert enkelt tilfelle, men om det føles riktig for begge mener jeg det er bare å kjøre på. Litt utforsking er da bare vanlig i ungdomstida, noen modnes før andre.

edit: med beskyttelse, selvsagt. Råd fra helsesøster passer godt inn her.

Endret av Thomas`
Lenke til kommentar

Tja, nå er nå jeg 7 år eldre enn trådstarter, så logikken din feiler litt der. Alle har ikke samme snevre syn på seksualitet som deg, vet du. Står fortsatt bak rådet mitt. Må selvfølgelig vurderes i hvert enkelt tilfelle, men om det føles riktig for begge mener jeg det er bare å kjøre på. Litt utforsking er da bare vanlig i ungdomstida, noen modnes før andre.

edit: med beskyttelse, selvsagt. Råd fra helsesøster passer godt inn her.

Synes ikke "Kjør på, ha det moro" er et godt råd til en tretten åring! Derimot synes jeg at de som har et snevert syn på sex, nettopp er de som kom mer med slike "råd" til veldig unge mennesker. Det har ingenting med moral, Bibelen eller etikk å gjøre, det har med konsekvenser og erfaringer å gjøre!

Du sier at det må "vurderes i hvert enkelt tilfelle", så da lurer jeg på hva dine vurderinger i dette tilfellet er bygd på? Denne gutten kan ikke en gang om prevansjon! Tror du da at han kan ta forhåndsregler eller sette på en kondom på korrekt måte? Hva skulle skje hvis en tretten år gammel jente ble gravid og en tretten år gammel gutt skulle bli far? Oddsen for det er faktisk ganske stor hvis de ikke vet å beskytte seg!

"Litt uforsiktighet er da bare vanlig i ungdomstida"... Hvorfor tror du myndighetene stapper informasjon ned over ørene på ungdommer? Nettopp fordi at slike latterlige utsagn ikke skal få grobunn blant tenåringer! Hele poenget er at skal man gjøre noe, skal man være skikket til å ta konsekvensene av det du gjør og du skal også kunne vurdere om dette er noe man burde gjøre! Får du inntrykk av at OT sitter med den kompetansen?

Det å utforske og det å "bare peise på" er to helt forskjellige ting! Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg kjeften! M.a.o, så går det ann å prøve seg frem og finne ut av ting, istedet for å enten sitte hjemme med kyskhetsbeltet eller å "fyre løs" hver gang man føler for det! Det å prøve seg frem, blir derfor å først legge grunnlaget for sikker sex, nemlig å lære seg om prevansjon og bli kjent med sine egne grenser! Det tar tid og når man kun er tretten år har man nok av tid før man trenger å debutere!

Eventuelle uønskede konsekvenser av sex er litt mer alvorlig enn å drikke 7-8 øl på en fest og det er heller ikke noe en tretten åring bare "rister av seg" og legger på hylla blant "verdifulle erfaringer" etterpå! Ville du eventuelt anbefalt lillesøstra di på tretten år "å bare peise på"?

Hvor er vurderingsevnen til enkelte? :no:

Lenke til kommentar
Tja, nå er nå jeg 7 år eldre enn trådstarter, så logikken din feiler litt der.

Nei, logikken min står ennå sterkt.... umoden kan man være uansett, og ting tyder vel på at du er det!

Nå snakker jeg ikke bare om at du sier det er greit at man har sex når man er 13 men ordene "Peis på", synes du det høres modent ut for en på 20 år?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...