TrueNo Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Hva betyr cookies? Kjeks eller kakestykke? Har en kar her som sier det betyr kakestykke men jeg sier det er kjeks.Noen som vet? Endret 13. januar 2008 av BitFrost^ Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hva betyr cookies?Kjeks eller kakestykke? Har en kar her som sier det betyr kakestykke men jeg sier det er kjeks.Noen som vet? Clue sier dette: (US) småkake, kjeks Ordboka mi sier dette om "cookie": "Any of various small sweet flat or slightly raised cakes" Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Og din MENING er? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Det er kjeks. hadde det vært kke så hadde det het cake, uansett om det er en hel, eller et stykke. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Og din MENING er? Har det noe å si hva jeg mener? Det er ikke jeg som lager det engelske språket. Tror det vi trenger her en definisjon av kjeks. Typiske matkjeks tror jeg går mer under "biscuit" enn "cookie". Når jeg høres cookie tenker jeg på litt seige "kjeks" med store sjokladebiter. Endret 9. desember 2007 av Zlatzman Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Cafe Cookies f.eks.Det er kjeks :S Lenke til kommentar
jarvoll Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 "Biscuit" og "cookie" har den samme betydningen, det er bare det at "biscuit" er britisk-australsk og "cookie" er amerikansk. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Cookie: Informasjonskapsler. Neida, som jarvoll sier er biscuit og cookie stort sett det samme, litt større kjeks, gjerne med sjokoladebiter, eller andre ekstraingredienser. Småkjeks ala Ritz og slikt kaller man crackers. Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Cookie: Informasjonskapsler. Hehe... det tenkte jeg og på... Biscuit er britisk for cookie. jeg mener også at cookie er som en kjeks md noe ekstra på eller inni Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Min mening er: Cake=kake Cookie=kjeks Alle enige? Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Alle enige? Nei det er jeg ei! Cookie stammer fra engelske tea cookies som var små myke kakestykker, noen ser i dag ut som dette: Eller dette: Eller dette: Lenke til kommentar
TrueNo Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Okay,you win Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå