Gå til innhold

"Load trenger DLLer for kjernen"

Anbefalte innlegg

Hadde problemer med error beskjed som kom opp i windows, som hitet til at noe var feil i BIOS. Så jeg gikk inn i BIOS og så etter feilen. Dum som jeg var klikket jeg reset til optimale instillinger. Da jeg startet pcen på nytt da fikk jeg følgende beskjed:

Windows kan ikke starte pga en feil i programmvaren.

Meld problemet som:

Load trenger DLLer for kjernen.

Rapporter dette problemet til teknisk ansvarlig.

Nå kan jeg ikke komme forbi denne beskjeden på noen måte, og jeg har ingen ide hvordan eg fikser dette.

Noen som vet noe som kan hjelpe? Takker på forhånd

Endret av Zelda_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er en løsning på engelsk:

load needs DLLs for Kernel.

HAL.DLL is Missing

Boot from your CD and follow the directions below to start Recovery Console.

Insert the Setup compact disc (CD) and restart the computer. If prompted, select any options required to boot from the CD.

When the text-based part of Setup begins, follow the prompts; choose the repair or recover option by pressing R.

If you have a dual-boot or multiple-boot system, choose the installation that you need to access from the Recovery Console.

When prompted, type the Administrator password. (if you didn't create one try pressing enter).

At the system prompt, type Recovery Console commands; type help for a list of commands, or help commandname for help on a specific command.

Most likely you will need to expand the file from the CD. The command would be expand d:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll. Substitute d: for the drive letter of your CD. Once you have expanded the file type "exit" to exit the Recovery Console and restart the computer.

Error Message: Cannot Find \Windows\System32\hal.dll

lykke til

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Dette var ikke helt løsningen for meg, men delvis.

Hadde nøyaktig samme feilmelding som OP, antakelig skyldtes det feil på HD (som igjen skyldes for svak PSU i mitt tilfelle, men nok om det). Det sto ingenting om "HAL.DLL is missing" eller om noe annet som manglet, kun dette:

"Load trenger DLLer for kjernen.

Rapporter dette problemet til teknisk ansvarlig."

Det jeg gjorde var å følge oppskriften frem til Recovery console (gjenopprettingskonsollen), men derfra fikk jeg ikke til å kopiere (eller expande) noenting til C, for jeg fikk ikke tilgang til noe på C unntatt selve rota.

Skrev derfor "Help" og fikk opp kommandoene, fant frem til kommandoen "Fixboot" som så ut som et plausibelt valg. Kjørte den og restartet så normalt, og siden har alt fungert igjen. Var altså boot som var skadet og måtte skrives på nytt.

Endret av TheOddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...