Gå til innhold

Hva kan eg få for Xboxen+++?

IcedInsanity

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett brukte xboxer (uten spill) til salgs på EBGames for helt ned i 550 kroner (Dette var dessuten en Xbox Halo edition - uten at betyr så enormt mye da)

Så du kan jo ha som utgangspunkt at du bør ikke regne med å få mer enn 500 for selve boksen (+en håndkontroll) i alle fall. Xboxene har pr i dag størst verdi som mediacenter maskiner, men da må de modifiseres først, og Xbox mediacenter (XBMC) må installeres, og kanskje et par emulatorer hvis man synes det er moro å spille gamle klassikere fra andre PCer/konsoller på xboxen sin. Modifisert med mediasenter så finner du glatt kjøpere som er villige til å betale 800 for den.

Hvis kontrollerne dine er orginale og av den nye litt mer håndterlige typen (dvs S-Type) så er det en del som er villige til å betale en del for dem. 50-100 spenn pr stk avhengig av hvor godt de fungerer og slitasje og slikt.

Spillene ville jeg solgt enkeltvis hvis jeg var deg. Det er få mennesker som er villige til å betale for spill de egentlig ikke har behov for og du finner nok neppe noen som har interesse av alle de 13 som du har, i alle fall ikke noen som er villige til å gi deg den prisen du vil ha for dem.

Enkleste måten å selge spill enkeltvis på er ved å selge dem til en sjappe som selger bruktspill. De gir av og til dårligere priser enn du vil få om du auksjonerer dem bort - av og til bedre, men det er alltid MYE mindre hassle å selge dem en butikk fordi du slipper posting og pakking og mail/telefonkontakt med kjøpere og alt det tullet der.

Husk at selv om du har betalt 500 for et spill kan det hende det ikke er verdt mer enn en 5-10 kroner i dag - et eksempel på det er f.eks. FIFA2004/2005/2006 og andre slike gamle "serieproduksjonsspill" som ingen egentlig er interessert i å ha nå som den nyere versjonen (i dette tilfellet FIFA2008) er ute.

Lenke til kommentar

Å si at du ikke får mer en 500kr for bare boksen synes jeg er litt drøyt... greit at EBGAmes har tilbud på den til 500kr, men er ikke dette et innbytte-tilbud?

Uansett så er det ikke alle som har muligheten til å kjøpe/bytte på EB Games...

Vil heller si at en mer "vanlig" nypris på en premium er 2300kr, som jeg uten å sjekke, tror er ca. det billigste i prisguiden...

1100-1200 for boksen syns jeg er en mer sansynlig pris om den er lite og/eller pent brukt... koster jo ikke mye å prøve på feks QXL.... i alle fall med en ekstra trådløs kontroller...

Lykke til med salget i alle fall.... :)

Edit: ok, lønners seg å lese nøye gjennom en post...hehe... todde det var 360en som ble diskutert her :) Men ser jo at det er den gamle, så da stiller jeg meg bak forslaget om 500kr :)

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...