Gwanath Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hello, cpuen min ligger konstant på 50-60 grader, dette er ved idle. Det er en adm 3700+. Har byttet kjølepasta utalige ganger for å se om jeg kunne få noe bedre effekt, har bruk isopropanol for å rense og gjort det så godt som det kan gjøres av en amatør, men nå tror jeg kanskje at jeg har kommet fra til problem, at cpu vifta ikke greier å få nok rpm, min cpu vifte ligger på 3358 rpm, bruker speedfan til å lese av, og en kompis av meg har identisk hovedkort og cpu og hans cpu ligger på 10 000 rpm, så da lurte jeg på er det vifta det er noe galt med? eventuelt hva kan jeg gjøre for å få fikset det? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 10 000rpm på kompisen? Sikker på det? Det hørtes ufattlig usansynlig ut. Til og med en bitteliten chipsett vifte surrer ikke mere enn på 6000rpm og det bråker heftig. Jeg ville prøvd en annen cpu vifte om tempen er så veldig viktig. Er jo ikke altfor varmt det der. Har du montert den riktig? brukt riktig mengde med pasta- altså ikke for mye og ikke for lite? Lenke til kommentar
kalg Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Ligger tempen konstant eller varierer den når du belaster den? Prøv foreksempel cpu burn in i et par minutter, følg med på temp i speedfen, gjerne med logg Lenke til kommentar
Gwanath Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Ja, jeg syns også 10 000 rpm virket mye, men det bråker bra den vifta også da, det er en standar cpu vifte. Jeg har prøvd å finne en balanse på pastaen ja, og har aldri funket helt. Det hadde ikke vært noe farlig vis den bare var varm, men den skrur seg av når den når 60-70 grader, og det er det som blir problemet. Er derfor jeg må prøve å få fikset det. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 har du prøvd å få speedfan til å styre hastigheten? Lenke til kommentar
Gwanath Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Speedfan står på maks 100 %. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Speedfan står på maks 100 %. Jeg har en ATHLON 3700+ S939 som i skrivende stund er 36 Grader. I spill går den opp til 42 grader. Husker ikke hva kjøleren heter, men den er av aluminium og omtrent like stor som original. De hadde den på clasohlson før, jeg fikk den for 50kr pga utgående modell. Men jeg ser ikke for meg at det skal ha så mye å si. Er det luft sirkulasjon i kabinettet ditt? Jeg har et Aerocool ExtremeEngine 3T Sort . Står en 14cm vifte i front og blåser, og en 25cm i sidedøren. disse står omtrent på minimum, men flytter en del luft allikevel. Står kjøleren riktig? det går jo ann å snu den 180 grader, og få "låsearmen" på andre siden. Når du har på goop må du huske å bruke så tynt lag som mulig. Bruk gjerne en "skalpell" eller et blad fra en vindusskrape (ser ut som et gammelt barberblad). Du bruker vel sølvbasert pasta, ikke noe jalladrit som følger med? Endret 9. desember 2007 av kalg Lenke til kommentar
Gwanath Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Tror da kjølern står riktig, kan se etter, men den er låst fast sånn som den skal, den klikk armen på siden er klikket ned. Har en antec aliminum kabinet, med 2 120 mm vifter en bak og en foran, har ikke noe vifte styring så disse holder en jevn fart på et eller annet, og de blåser nok luft. De siste laget jeg la i går var meget tynt, det gjorde det så si nesten værre, før så skrudde den seg ikke så ofte av, nå skal det lite til. Bruker aretiv alinmina ( tror det står det) er egen tube jeg har kjøpt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå