ojstein^ Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hei! Lurer litt på hvordan jeg skal tilpasse min RS4 fanger på Golf 2 CL. Den er for lang! Trykk jeg den inntil på den ene siden , stikker det ut ca 5cm på andre siden. Har noen bilder som viser at den ikke "treffer".På disse bildene ble det likt gap på begge sidene. Hva ville dere ha gjort? Kan det ha noe å si at den kan ha vært lagd for en GTI? forskjellig passform osv? Lenke til kommentar
henrikgr Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Er nok bare jalla passform på den der. Er ofte det på glassfiber styling.. Er du heldig klarer du å presse den på ved at du presser på begge sider samtidig, men virker som du enten må korte inn fangern eller modifisere festene og dermed få glippe mellom fanger og skjerm.. Lenke til kommentar
ojstein^ Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Det var det jeg var redd for. Da prøver jeg heller å korte den inn, har en ødelagt 90fanger liggende så kan bruke den som mal. Kanskje. Lenke til kommentar
henrikgr Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Det var det jeg var redd for. Da prøver jeg heller å korte den inn, har en ødelagt 90fanger liggende så kan bruke den som mal. Kanskje. Ja det blir helt klart det peneste.. Er litt jobb, men ikke så veldig vanskelig. Er vel bare å måle 90-fangern da også kappe ut i fra de målene. Hvilket merke eller leverandør er fangern forresten? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Det peneste er å korte den inn på midten, ja. Kanskje like greit at den ikke passer? RS-fanger på Golf II ser rompe ut, bruk heller 90-fangeren. Just my two cents. Lenke til kommentar
ojstein^ Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 RS-fanger på Golf II ser rompe ut, bruk heller 90-fangeren. Just my two cents. Nja , er så mange Golf II'er her omkring som kjører med 90front. + jeg syns RS4fangeren er hakket tøffere Fangeren er lagd av Dietrich. Fikk med noen TÜV papirer (tror jeg), alt stod på tysk. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Har en RS fanger eg også...passet ikke den heller...så måtte få et karroseri verksted til å tilpasse den...ble uansett ikke 100prosent da heller..se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...4671&st=100 Lenke til kommentar
ojstein^ Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Hvor mye betalte du for jobben? Btw, får vel lage min egen worklog her jeg også. Eller? EDIT: Måtte du lage egne fester? Endret 10. desember 2007 av OjsteiN_ Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Rundt 2500..og det var fester på innsiden av fangeren fra før. Og JA..lag din egen logg du Lenke til kommentar
henrikgr Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Er enig med at 90-fanger er penere men rs-fanger kan være litt kult hvis bilen er skikkelig gjennomført. Men folk får gjøre hva de vil med bilene sine.. Ingen andre enn eieren som trenger å være fornøyd. Burde ikke være noe problem å korte den inn selv. Bare kappe ut på midten og lime den sammen med feks et par støtte plater bak fangern. Så sparkle ned hele på fremsiden og lakkere. Eventuellt støpe den sammen med glassfiber igjen.. Lenke til kommentar
ojstein^ Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 rs-fanger kan være litt kult hvis bilen er skikkelig gjennomført. Enig der. Hvilke felger skal jeg velge er jeg litt usikker på. Tenkte på BBS RM m/svart i midten. Mest trolig putte på senk (80-60/60-60) , blir det bra? Lenke til kommentar
henrikgr Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 rs-fanger kan være litt kult hvis bilen er skikkelig gjennomført. Enig der. Hvilke felger skal jeg velge er jeg litt usikker på. Tenkte på BBS RM m/svart i midten. Mest trolig putte på senk (80-60/60-60) , blir det bra? Bbs Rm er gromme felger.. I hvert fall hvis du setter på breiere ytteringer. Hadde kopi av disse felgene selv når jeg hadde golf 2 men fikk ikke pusset de skikkelig opp før jeg solgte bilen. Hadde også planer om svart senter og polert kant. Anngående senking vil jeg bare anbefalle deg å kjøpe justerbart senkesett. Hadde først 60/40 på min men det var alt for lite. Kjøpte justerbart fra tyskland på ebay.de. Kostet meg ca 3000 kr levert til postkontoret i strømstad. Da senket jeg vel rundt 90-100mm. Var jævlig lav da, men det er det eneste som duger på Golf. I tillegg har du den fordelen at du kan justere den etter hvilke hjul du har på og etter årstid. Jeg kjørte rundt med 195/50-15 dekk en stund og da kunne jeg ikke senke mer enn ca 75mm. Men byttet til 185/45-15 dekk for å få litt dekkstrekk og lavere profil, da senket jeg mer. Om vintern måtte den en god del opp ;p Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Skal også bestille justerbart fra Ebay snart. Kommer vel på rundt 3 laken for Supersport eller FK justerbart, som er helt greie. Koster ikke mer enn en 1000-1500 mer enn cupkit, og det er mye mer praktisk. Lenke til kommentar
ojstein^ Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Bare et siste spørsmål . Fikk tilbud om en VR6 motor (ikke girkasse) til 8500 inkl mva 3 mnd garanti. Verdt å slå til? Lenke til kommentar
henrikgr Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Bare et siste spørsmål . Fikk tilbud om en VR6 motor (ikke girkasse) til 8500 inkl mva 3 mnd garanti. Verdt å slå til? Tja, er ikke helt oppdatert på dette lenger, hadde det vært med girkasse og komplett ledningsnett hadde det vært et kupp. Men vet ikke helt hvor mye girkasse og evt ledningsnett koster.. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Veldig vanskelig å få godkjent VR6 i 2-er òg. I tillegg må du vel ha 5-bolts understell, kraftige nok bremser osv. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det er aaaaaaaaltfor mye som må skiftes på en 2'er for å få noe sånt godkjent...er mye "bare"med en G60 motor liksom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå