Gå til innhold

4 vs 8 gig minne

sovelars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hadde vært interessant å se hva ulike merker med 4*2GB DDR2-800 er god for. Det er sikker mange flere som lurer på det samme så jeg håper du får litt tid mellom julematen til å tyne brikkene litt. :) PS. Det går kanskje kjappere å teste de med memtest86+.

Simen1 er jeg heldig klarer brikkene mine kanskje 1000 5-5-5-15 på 2.2V, men som jeg sa dette er ikke klokke RAM i utgangspunktet. Får se hva jeg finner på da ;)

Skal teste dem i memtest86+ også ja. Starter med Prime95 først for da kan jeg bruke PC-en samtidig. Kjøre memtest86+ når jeg skal sove.

Lenke til kommentar
Blir ikke det rimelig meningsløst etter som pagefile ikke blir aktivt brukt før du går tom for tilgjengelig minne? ...

-Stigma

Noen programmer er skrevet slik at den blir brukt uansett hvor mye RAM man har.

Hvilke programmer er dette? Jeg er klar over at programmer som f.eks. Photoshop har en egen swapfil (for å swappe deler av applikasjonen til disk, men ikke billeddata eller operasjoner), men den bruker ikke Windows sin pagefile.

Før i tiden (DOS...) var det nok mer populært med RAM-disker, men jeg er ikke like sikker på om nytteverdien er like stor lenger. Windows XP (eller nyere Windows OS'er) cacher nemlig applikasjoner (og bootup) via en Cache Manager som setter av mesteparten av det ubrukte minnet til caching (denne prefetcher data fra disk dersom disse dataene ikke er tilgjengelig i RAM. Du kan kikke på prefetch dataene i Prefetch-katalogen under Windows-hovedkatalogen). En RAM disk derimot, legger permanent beslag på minnet som er satt av til disken. Hvis jeg f.eks. skulle satt av 2 GB til en RAM Disk ville jeg 'stjålet' minne fra Cache Manageren istedet.

De med memory leaks. :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...