Lazy gamer Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) skal ha Pc Max 15k har rota litt rundt og funne noe,Clicky er dette bra nok til å dra crysis og andre spill på høye innstilinger? skal kansje overklokke i frem tida Endret 9. desember 2007 av Deadman1300 Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Så greit ut det der. Men dersom du skal overklokke, bytt ut hovedkortet med den "ikke LT" versjonen. Er ikke så sikker på om den LT versjonen klokker så godt med Quad da den er ment for budsjettmarkedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 680i generelt sett klokker dårlig med quadcore, et hederlig unntak er evga sin A1 versjon av 680i hket de har. Du må dog forvente at du ikke klarer crysis med very high på alt og likevel klare og kjøre "normale" oppløsninger, det finnes ikke en pc i dag som klarer og kjøre dette spillet maed alt på very high. Lenke til kommentar
Slurpeedelic Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 det er litt morsomt. PCen min tillater ikke at jeg setter på Very High settings.. det går ikke OT: enig med de andre over. eller ser det bra ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) det er litt morsomt. PCen min tillater ikke at jeg setter på Very High settings.. det går ikke OT: enig med de andre over. eller ser det bra ut Du kjører windows xp? isåfall er det ikke så rart, siden en kan kun kjøre med very high hvis en har vista, men det finnes en hack som fikser dette. Men nok off topic fra min side, og tilbake til trådstarter: Personlig ville jeg ha valgt et hovedkort basert på x38, 2x HD3870 i crossfire og en q6600. Begrunnelser kommer her: x38 er langt bedre enn 680i med tanke på overklokking av quadcore, og det er her minst sjanse for at hovedkortet holder deg igjen med tanke på overklokking, x38 støtter ikke SLI, men det støtter crosfire. 2xHD3870 har tilnærmet samme ytelsen som 2x 8800GT i sli (se tester om en ikke tror meg), og vil derfor være et godt alternativ med tanke på at x38 ikke støtter SLI. Kan godt hende at denne løsningen blir en hundrelapp eller to billigere enn hav 2x 8800gt blir. (har ikke sjekket prisene på 8800gt på en liten stund, så jeg er ikke 100% sikker) en q6600 er nok det beste valget med tanke på cpu i dag, disse overklokker veldig godt, og en kan ganske lett klare ca. 3,0-3,4Ghz uten større problemer, så sant en har god nok kjøling, den kjøleribba som følger med cpu holder ikke. Her har kan en vente over nyåret til de nye 45nm quadcorene kommer på markedet, men skal en kjøpe nå før nyttår er q6600 veien og gå. Men har du tid til og vente ville jeg ha gjort det, tidlige tester har vist at disse overklokker veldig godt, og at de er kjøligere enn q6600. Håper dette hjelper noe... EDIT: rettet opp en grov typo fra min side... Endret 9. desember 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Har lest 2 tester som viser at 2 x HD3870 på X38 slår 2 x 8800GT på 680i så lenge AA/AF ikke er skrudd på. Med AA/AF på er det imidlertid nesten nøyaktig motsatt. Hvis det er av interesse kan jeg se om jeg kan grave opp linkene til testene når jeg kommer hjem i kveld. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Har lest 2 tester som viser at 2 x HD3870 på X38 slår 2 x 8800GT på 680i så lenge AA/AF ikke er skrudd på. Med AA/AF på er det imidlertid nesten nøyaktig motsatt. Hvis det er av interesse kan jeg se om jeg kan grave opp linkene til testene når jeg kommer hjem i kveld. Gjerne, de testene må ha gått meg hus forbi... Lenke til kommentar
Lazy gamer Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 skal ha geforce likker di best og er ikke heilt siker på om eg skal klokke fremtiden for vise Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Tar med 2 oppsett 8800GT SLI. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60485 Crossfire. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60699 Fordel SLI yter utrolig bra overklokket. Er nok det beste du kan få i ytelse i dag. Over 20000 i 3dmark06 med stock kjøling av skjermkortet er rått. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164238 Fordel crossfire. X38 litt nyere teknologi yter litt bedere enn 680i. Kan nok ikke måle seg i ytelse med sli oppsettet. Gjerne noen flere tester viss noen har sett det. Endret 10. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Lazy gamer Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 gjore noen forandringerFeedback! Lenke til kommentar
svingstang2 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 gjore noen forandringerFeedback! hva med å vurdere 2 av de nyere gts korta som blir lansert straks istedenfor GT korta? øker kosten med et par lapper, men du har jo et stykke igjen til grensa du satte, også får du noe enda råere Lenke til kommentar
Lazy gamer Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 kansje vist eg vinner i lotto Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 En liten mod av 8800gt så yter det som ultra. http://iax-tech.com/video/8800gt/8800gt02.htm Lenke til kommentar
Lazy gamer Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Xp eller vista??? er litt usiker kva som er best av di to vist xp:home eller pro, er det noe forskelig mellom dem? vist Vista: kvem av di forskelige vistane er best til å spiller spill på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Kjøp ATI-kort. Hvorfor? Fordi: 8800GT er umulig å få tak i nær sagt Hvem er best å lage chipset til prosessor? De som lager prosessoren, nemlig Intel (X38) ATi har bedre driverstøtte i Linux (om det er av interesse) Intel og ATI (AMD) er ikke bestevenner, men fungerer allikevel best sammen, ironisk hva (mener, SLi på X38, da kan du modde nok til å starte egen CPU-produksjon) Lenke til kommentar
PaoloMaldini Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Har "XFX GeForce 8800GT 640M 512MB XT GDDR3" samme ytelsen som de andre 8800GT kortene? Lenke til kommentar
seidon Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Siden det er XT kort så ar det litt bedre ytelse en standard. Men ikke noe og hoppe i taket for hvis den koster ett par lapper mer en standard versjonen. Jeg ville gått for nvidia. Det er fortiden veldig vanskelig og finne hk som støtter crossfire og intel cpu. Lenke til kommentar
Lazy gamer Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 har tenkt og gå får nVidia, er resten av oppsette bra?CLICKY Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Siden det er XT kort så ar det litt bedre ytelse en standard. Men ikke noe og hoppe i taket for hvis den koster ett par lapper mer en standard versjonen. Jeg ville gått for nvidia. Det er fortiden veldig vanskelig og finne hk som støtter crossfire og intel cpu. Kilde? Alle Intels chipset støtter Crossfire! 955, 975, P35, X38. Alle Intel chipset som er noe å bry seg om i en gamerpc vel å merke deadman, hvorfor gå for NVidia? Fanboy. Gå for ATI, hvorfor? Skal du ha pc før jul så kjøper du IKKE 8800GT! Endret 10. desember 2007 av Slettet-QjT4b9 Lenke til kommentar
Lazy gamer Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Siden det er XT kort så ar det litt bedre ytelse en standard. Men ikke noe og hoppe i taket for hvis den koster ett par lapper mer en standard versjonen. Jeg ville gått for nvidia. Det er fortiden veldig vanskelig og finne hk som støtter crossfire og intel cpu. Kilde? Alle Intels chipset støtter Crossfire! 955, 975, P35, X38. Alle Intel chipset som er noe å bry seg om i en gamerpc vel å merke deadman, hvorfor gå for NVidia? Fanboy. Gå for ATI, hvorfor? Skal du ha pc før jul så kjøper du IKKE 8800GT! for jul blir det ikke, fanboy såklart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå