13375k1133z Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 JA jeg har nettop fått meg jobb som telefonselger, jobber går ut på å selge web designsfor nystartet bedrifter. Jeg har aldri hatt noe jobb som telefonselger, så jeg har ikke anelse om hvordanjeg skal gå fram. Så er det noen her som kan gi meg noen gode tips`? Hvordanjeg skal gå fram, hva jeg skal si osv. Alle svar som kan hjelpe meg, mottas med TUSEN TAKK! Lenke til kommentar
Steina Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Får du ikke noe kurs i dette før du skal begynne med jobben? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 JA jeg har nettop fått meg jobb som telefonselger, jobber går ut på å selge web designsfor nystartet bedrifter.Jeg har aldri hatt noe jobb som telefonselger, så jeg har ikke anelse om hvordanjeg skal gå fram. Så er det noen her som kan gi meg noen gode tips`? Hvordanjeg skal gå fram, hva jeg skal si osv. Alle svar som kan hjelpe meg, mottas med TUSEN TAKK! Vell,siden du har fått jobben regner jeg vel med at du har litt erfaring fra slike ting tidligere ? Evt følge med på opplæringen som blir gitt på jobben ? Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Vet ikke helt hva jeg skal kalle jobben, men det er noe jeg gjør på fritiden, etter skolen. JEg velger selv hvor mye jeg skal arbeide. og jeg arbeider hjemme.. jeg har da heller ikke fåttnoen slags opplæring. Endret 9. desember 2007 av 13375k1133z Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg har jobbet som telefonselger for Viasat en stund og solgte gullpakken deres. Fikk grundig opplæring og oppfølging av dem, med slagsteknikk, produktopplæring osv. Arbeidsgiveren er jo interessert i at du selger så mye som mulig på kortest mulig tid, så litt rart at du ikke har fått noe opplæring synes jeg. Du burde høre med dem om det. Men det jeg ihvertfall gjorde var at jeg gikk ut i fra en 4-trinns modell i samtalen: 1. Introduksjon - interessevekker. Få kunden interessert, eller ihvertfall til å fortsette samtalen med deg. Eks. Hei, mitt navn er ... og jeg ringer i fra ... Jeg lurte på om deres bedrift har fått en webløsning enda?.. (dårlig eks, men poenget er at du stiller et spørsmål det er lett og svare på slik at en samtale er igang. Ikke begynn men å spørre om de er interessert i å kjøpe noe) 2. Behovsanalyse - finn ut hva kunden trenger, er interessert i. Eks: (fra isted.. å? ikke det? ja internett er jo en genial måte å opprettholde kontakt og nå ut til nye kunder.. Hva er det bedriften selger? Hva kunne bedriften dra nytte av en godt designet webside? 3. Salgsprodukt - presenter ditt produkt. Hold fokus på alle de positive fordelene og trekk inn tilbud som er bedre enn konkurrentene. Finn løsninger og motargumenter til alle innvendinger og spm som kunden evt. kan ha, slik at kunden ikke har flere argumenter som motsier kjøp. Og få kunden til å si ordet "JA" så mange ganger som mulig (delaksepter - litt psykologi det her) ved å stille spm som: Du kan være enig om at dette høres ut som et godt tilbud? (Når du blir dreven i å stille spm; prøv å unngå å bruke ordet "ikke", eks "ikke sant?". Dette er vanskelig, men er en psykologisk greie igjen. 4. Closing - Avslutte "close" slaget - Når alle fakta er lagt på bordet, må kunden ta en avgjørelse: ja eller nei. Trikset her er enten: Hold kjeft og la kunden tenke.. eller si rett og slett noe slikt som: Ja, da skriver jeg deg opp på dette da. Sier kunden nei da, kan du komme med en oppsummering alla: Men la meg oppsummere tilbudet.. Jeg gav deg ..... Det synes du var bra? og så fikk du... til kr... som inngår i... Oppsummer rett og slett alle fordelene. Andre generelle tips er selfølgelig å være blid, hyggelig og høfflig, men samtidig bestemt og selvsikker. Noen kunder kjøper av deg bla pga du er en god selger. Lytt til kunden, og ikke tenk så mye på salgsantall og provisjoner når du selger. Men fokuser på å ha gode samtaler med kunden, og "le sammen med kunden". Vit så mye som mulig om produktet du selger: Det vil alltid komme uventede spørsmål. De første samtalene kommer alltid til å gå dårlig før du kommer inn i det, og da går alt mye lettere. Bare å spørre om det er noe mer du lurer på, lykke til Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Tusen hjertelig takk for hjelpen castorxx, det du har skrevet der, kommer garantert til å komme til goood hjelp! Er det noen som har en mal, eller lignes som omhandler telefon salg. Litt vanskelig å forklare , men en mal som viser hvordan du skal gå fram, noe slik: HEi er jeg komt til ***** Flott osvosvosv Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 så lenge du ikke ringer meg så får du ha lykke til. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 så lenge du ikke ringer meg så får du ha lykke til. Det erbedrifter jeg skal ringe til, får virkelig håpe de oppfører seg.. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Oppfør deg seriøst og saklig telefonen. Noen selgere høres ut som de er nyfrelst og det er ikke noe som er værre etter min mening. Lykke til med jobben Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det erbedrifter jeg skal ringe til, får virkelig håpe de oppfører seg.. Jeg er registrert som selvstendig næringsdrivende - bare firmaet er inaktivt i øyeblikket.. Så jeg får en del telefoner fra selgere. Men har i det siste begynt å sjekke http://telefonterror.no/ før jeg svarer på nummer jeg ikke kjenner igjen. Så, ringer du meg, havner du også på http://telefonterror.no/ Lenke til kommentar
cfcmegafan Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 bumper opp tråden igjen:P du sa det att du jobba heime. ka firma jobba du hos, lønn osv. dette virka interesant i og med att eg bur på bygda, og det ikkje er lett å få seg jobb her. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Jeg vil anbefale deg å sende en melding til trådstarter, det er ikke sannsynlig at han følger med her lenger Er forøvrig snart på vei inn i jobben som telefonselger selv, første arbeidsdag er på mandag. Jeg vil være stasjonert i Tønsberg. Takk for at du delte din erfaring her castorxx, det vil sikkert komme til nytte for meg og. Endret 19. juni 2008 av TSP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå