vikingkylling Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Dette burde sikkert være en grei sak, men jeg er ganske nybegynner i linux. Problemet er at når jeg vil på nettet må jeg først åpne Terminal og gå til mappen med modemet (/media/cdrom1/Linux) og sette det opp med kommandoen sudo ./RDEVCHG. Deretter må jeg gå til en annen mappe (/home/thecrow77/internettet) og starte internettet med kommandoen sh execute.sh. Hvordan kan jeg få linux til å gjøre dette automatisk? Endret 14. desember 2007 av thecrow77 Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 enkleste er å legge inn i /etc/rc.local, så kommer det opp ved boot. Jeg skrev noen script for å starte ICE-modemet, men har de ikke tilgjengelig her. Du kan eventuelt få de senere hvis du vil. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Jeg kan fint lite om linux foreløpig, så gjerne det. Bare post skriptene her. Edit: Jeg løste problemet selv. Alt jeg trengte å gjøre var å opprette en ny fil i home mappen (der Terminal starter) og skrive inn kommandoene jeg vanligvis skriver inn manuelt med gedit. Deretter lagret jeg filen som dc.sh (dc siden det er DC-50 modemet). Alt jeg nå trenger gjøre er å kjøre filen med sh dc.sh for å sette opp modemet og koble til internett automatisk. Det er ikke 100% automatisk, men så godt som. Edit 2: Beklager at jeg åpner en gammel post som denne, men den lever jo evig i google og i søkefunksjonen (så vidt jeg vet), så jeg håper den kan hjelpe andre med samme problem. Edit 3: Selve filen ser nå slik ut: cd /media/cdrom1/Linux sudo ./RDEVCHG cd /home/thecrow77/internettet sh execute.sh Merknad: thecrow77 er brukermappen min, dvs home mappen. Mappen internettet er en egen mappe jeg lagde, da jeg må først kopiere filen execute.sh fra modemet ditt. (det står i manualen til modemet at filen ikke kan kjøres direkte fra modemet). Håper dette er til hjelp. Endret 14. desember 2007 av thecrow77 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 thecrow77, kanskje du kunne hjulpet meg litt. Jeg har kjøpt meg en Asus Eee PC 901. Jeg har installert Ubuntu Eee på den, og jeg har ICE D-50 modem, jeg har prøvd å få modemet til å virker på Asus'n etter å ha fulgt anvisningen på modemet men uten hell. Kunne du hjulpet meg å få det til å funke på den? Kanskje til og med fått den til å starte modem og oppkobling automatisk som du skrev om her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå