Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm på oppstart - Aner ikke hva det kommer av.

Anbefalte innlegg

En morgen jeg tok på maskinen fikk jeg en blåskjerm på oppstart. Det kom altså ikke til windows-loadingen engang.

Det er ikke noe spesielt jeg har gjort med pcen i det siste, så jeg aner ikke hvilken "endring" som kan ha forårsaket dette. Har prøvd "Last configuration that worked" i oppstartsmenyen, men da bare restarter PCen seg, og jeg har prøvd system restore i safemode (som jeg er i nå) uten resultat.

Har nok diskplass på alle partisjonene mine, så jeg aner ikke hva som kan være problemet.

Her er feilkoden:

STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xbqf83174, 0xbacfed44, 0xbacfea40)

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Kan du gå inn i BIOS for å se på settingene dine for RAM. Den feilmeldingen du fikk er tilsvarende den jeg fikk da RAM'en min hadde for høye settinger. Default så setter BIOS settingene til RAM så høyt RAM'en klarer. For mine PC8500 RAM så ble den satt til 1066MHz, 5-5-5-18 og 1.8V. Jeg satte den ned til 800MHz, 4-4-4-12 og 1.9V. Det løste problemet mitt. Mine RAM brikker var 4x 1GB Ballistix PC-8500 DDR2.

Lenke til kommentar
Hei.

Kan du gå inn i BIOS for å se på settingene dine for RAM. Den feilmeldingen du fikk er tilsvarende den jeg fikk da RAM'en min hadde for høye settinger. Default så setter BIOS settingene til RAM så høyt RAM'en klarer. For mine PC8500 RAM så ble den satt til 1066MHz, 5-5-5-18 og 1.8V. Jeg satte den ned til 800MHz, 4-4-4-12 og 1.9V. Det løste problemet mitt. Mine RAM brikker var 4x 1GB Ballistix PC-8500 DDR2.

Tviler på at dette vil hjelpe ham, når maskin spec er følgende:

- 2x250 GB Hitachi TK7250 7200RPM 8MB cache

- Ekstern LaCie 250GB USB 2.0 7200RPM 8MB cache

- Club3D 7900GTX 512MB 1600MHz

- AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz

- 2048 MB GeilValue RAM. 400MHz

- Aspire Aluminium 520W PSU

- Asus A8N-SLI Premium

Lenke til kommentar

Okeeey..

Gikk inn i safemode. Prøvde å starte Scandisk på den partisjonen jeg har windows, jeg fikk melding om at windows trengte å starte noen filer for at det skulle gå an og at jeg derfor måtte restarte.

Så jeg restartet, fikk blåskjermen som vanlig, restartet igjen slik at jeg fikk oppstartmenyen (som man får når man har restartet fra en bsod), så der valgte jeg igjen safemode (med nettverk) for å komme inn på maskinen igjen for å hvis mulig fullføre dette Scandisk greiene. Men det som skjer nå er det jeg ikke kommer inn i safemode engang!

Alle de listene av sys32 filene kommer opp, men så står det bare stille...

What now?

Lenke til kommentar

Fant noe fra Microsoft ang. din BSOD:

Microsoft help site

Fikk også opp dette på Google, en sikkerhetsoppdatering som du kan prøve å installere i sikkerhetsmodus:

Sikkerhetsoppdatering til XP

Hvis ingen av de overnevnte linkene hjelper, så anbefaler jeg deg å reinstallere windows...

BTW, i den øverste linken står det mye forskjellige muligheter over hva som kan være feil... kan også være defekt RAM...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...