Gå til innhold

Særemne om Stieg Larsson

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha et særemne om Stieg Larssons Millenium-bøker, og noe av det jeg skal fokusere på er hvorfor bøkene har blitt så populære spesielt i Norge. Så vidt jeg vet er den siste boken desisert mest kjøpt av alle svenskspråklige bøker som er lansert i Norge. I tillegg skal jeg fokusere på samfunnskritikken i bøkene og om det finnes mange paralleller til det svenske og norske samfunnet.

Jeg er i gang med mine egne tanker, men det ville hjulpet meg å høre noen andres tanker om hva som gjør serien så spesiell. Hvis noen også hadde noen lenker med statistikk og informasjon over emner som trafficking i det svenske samfunnet, hadde det hjulpet meg også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den siste boka? Er vel litt rart om den siste boka solgte mer enn det første? Eller var det den første du mente?

Ellers har jeg dessverre ikke noe noe hjelp å komme med.

Dog tror jeg at noe av populariteten kommer de mange mediaoppslagene Stieg Larsson har hatt. Spesielt i sommer.

Lenke til kommentar
Den siste boka? Er vel litt rart om den siste boka solgte mer enn det første? Eller var det den første du mente?

Det er vel ikke veldig rart, mediaoppmerksomheten bygges opp, stadig flere leser de første bøkene lånt av venner, biblioteket osv. og bom når den siste boken slippes vil alle lese den med en gang og kjøper den i butikken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...