Fin Skjorte Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Her snakker jeg ikke om offre som av hevn ønsker å sperre vedkommende inne for alltid, men ofre som av hensyn til egen helse (spesielt psykisk) ikke vil klare å leve et normalt liv om vedkommende slipper ut. Dette er noe straffeutmåling bør ta hensyn til. Er det et utpreget problem? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Er det et utpreget problem? Har ingen anelse. Men jeg vil anta man får endel psykiske plager om en som står en nær blir myrdet. Litt kjipt om man etter noen år endelig begynner å kunne fungere i livet igjen, bare for å få et tilbakefall fordi vedkommende som drepte den som stod en nær slipper ut etter fem år fordi han/hun var "helbredet". Ikke anser jeg det som særlig trygt for drapsmannen heller. Med for milde dommer er det nok større sjangs for at ofre tar loven i egne hender og således selv blir kriminell. Det kan ikke være slik at en drapsmann skal slippes ut det øyeblikk man anser at vedkommende er "helbredet". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå