Ed_Solheim Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Kakje jeg budre spurt hvor vamt en CPU kan klokkes i steden..?? Anyway, det jeg egentlig lurer på er jo hvor langt jeg kan klokke XP2200 CPU'n min... Dvs hvor er grensen når det gjelder varmte? Er jo klar over at jo kaldere - jo bedre... men for en som ikke klokker så mye så er det jo ikke lett å vite hva "godkjent" temperatur er... Hva tåler skitten? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Egentlig er det ikke så veldig farlig før vi beveger oss over 75-80 grader, men det sier seg selv at man ikke greier å overklokke noe særlig med høye temperaturer fra før av. Når vcore stilles høyere, følger ofte tempen med. Xp 2200 er heller ikke den beste overklokkeren, iallefall hvis du har A versjonen. Lenke til kommentar
kahn Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 temperaturen på min forrige og en kompis maskin gjorde at systemet ble ustabilt når en bevegde seg opp i 62-65 grader celcius... Min temp ligger på ca 42 grader, men øker til rund 48-50 ved overklokking... Kjp chieftech's nye kabinett med 5 ekstra kjølevifter, det senka tempen på pc'n min med 15 grader... Den koster ikke mye heller ( rundt 800 på web).... Send gjerne en epost til [email protected] hvis du har flere spørsmål. Er forsåvidt utdanna tekniker hvis du skulle tro jeg var en "newbie" Lykke til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå