techz Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 skulle flasha bios i dag så jeg kunne stille på litt mere saker.. downloada abit kt7_64 biosen, iom at jeg har abit kt7a hk .. skulle flashe biosen, kom inn i flashe programmet alt stod stille, så je grestarta og da kom en viss "Award bios bootblock v1.00" ellernoe. Jeg prøver meg med oppstartsdiskett for å innstallere biosen, men det funker ikke, flashe programmet fullføres ikke. Så skaffer jeg meg en caldera dr oppstartsdiskettt, kjører flashe programmet, og kommer tilbake til a: tror jeg har fiksa problemet her, men nei. Jeg slår av maskinen, drar ut jumpern i 10 sekunder, starter opp igjen og samme drittbiosen er der ennda akkurat som ingenting er skjedd. Har store problemer, kommer ikke inn i window seller noenting med den PC-en. BOOTblock bios saken finner ikke hd'en min engang. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Er du heeelt sikker på at ABit KT7 og KT7A kort skal ha nøyaktig samme BIOS da? Det tror ikke jeg.. Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Det nytter ikke å BARE trekke ut jumperen for å resette CMOS. Du må flytte jumperen en posisjon, vente noen sekunder for så å flytte den tilbake. Husk å trekke ut strømledningen. Hjelper ikke dette,prøv å flashe med den nest siste biosen. Husk å disable virus warning i biosen!! En annen ting er at hovedkortet ditt finnes i 2 versjoner, med 2 forskjellige bioser. _________________ Epox EP-8KTA3+ AMD Athlon 1200/266 2X GXP75 30GB RAID0 2 år og feilfri :smile: SBLive 5.1 ATI Rage Fury Pro 32MB [ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-01-06 21:22 ] Lenke til kommentar
techz Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 for det første: ja det er drivere til kt7a kort, selv om den heter kt7_64 betyr ikke det at driverne er til kt7 kort. for det andre: jo jeg flytter jumpern, men det er liksom ikke problemet her da. Håper på flere svar .. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2002-01-06 21:01, techz skrev:skulle flasha bios i dag så jeg kunne stille på litt mere saker..downloada abit kt7_64 biosen, iom at jeg har abit kt7a hk ..skulle flashe biosen, kom inn i flashe programmet alt stod stille, så je grestarta og da kom en viss "Award bios bootblock v1.00" ellernoe. Jeg prøver meg med oppstartsdiskett for å innstallere biosen, men det funker ikke, flashe programmet fullføres ikke.Så skaffer jeg meg en caldera dr oppstartsdiskettt, kjører flashe programmet, og kommer tilbake til a:tror jeg har fiksa problemet her, men nei. Jeg slår av maskinen, drar ut jumpern i 10 sekunder, starter opp igjen og samme drittbiosen er der ennda akkurat som ingenting er skjedd.Har store problemer, kommer ikke inn i window seller noenting med den PC-en. BOOTblock bios saken finner ikke hd'en min engang. Har du brukt riktig bios? Bios versjon 64 er bare for KT7 og KT7A rev1.0 - 1.2. Dersom du har rev. 1.3 må du bruker bios versjon 65. Dersom du har KT7A v1.0-1.2 kan du bruke å resette CMOS (se Xixor's veiledning). Hvis det ikke hjelper kan du prøve å flashe biosen med den nest siste offisielle bios'en, versjon 4A. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå