Gå til innhold

stooort problem med BIOS

Anbefalte innlegg

skulle flasha bios i dag så jeg kunne stille på litt mere saker..

downloada abit kt7_64 biosen, iom at jeg har abit kt7a hk ..

skulle flashe biosen, kom inn i flashe programmet alt stod stille, så je grestarta og da kom en viss "Award bios bootblock v1.00" ellernoe. Jeg prøver meg med oppstartsdiskett for å innstallere biosen, men det funker ikke, flashe programmet fullføres ikke.

Så skaffer jeg meg en caldera dr oppstartsdiskettt, kjører flashe programmet, og kommer tilbake til a:

tror jeg har fiksa problemet her, men nei. Jeg slår av maskinen, drar ut jumpern i 10 sekunder, starter opp igjen og samme drittbiosen er der ennda akkurat som ingenting er skjedd.

Har store problemer, kommer ikke inn i window seller noenting med den PC-en. BOOTblock bios saken finner ikke hd'en min engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nytter ikke å BARE trekke ut jumperen for å resette CMOS. Du må flytte jumperen en posisjon, vente noen sekunder for så å flytte den tilbake.

Husk å trekke ut strømledningen. Hjelper ikke dette,prøv å flashe med den nest siste biosen.

Husk å disable virus warning i biosen!!

En annen ting er at hovedkortet ditt finnes i 2 versjoner, med 2 forskjellige bioser.

Epox EP-8KTA3+

AMD Athlon 1200/266

2X GXP75 30GB RAID0 2 år og feilfri :smile:

SBLive 5.1

ATI Rage Fury Pro 32MB

[ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-01-06 21:22 ]

Lenke til kommentar

for det første:

ja det er drivere til kt7a kort, selv om den heter kt7_64 betyr ikke det at driverne er til kt7 kort.

for det andre:

jo jeg flytter jumpern, men det er liksom ikke problemet her da.

Håper på flere svar ..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-06 21:01, techz skrev:

skulle flasha bios i dag så jeg kunne stille på litt mere saker..

downloada abit kt7_64 biosen, iom at jeg har abit kt7a hk ..

skulle flashe biosen, kom inn i flashe programmet alt stod stille, så je grestarta og da kom en viss "Award bios bootblock v1.00" ellernoe. Jeg prøver meg med oppstartsdiskett for å innstallere biosen, men det funker ikke, flashe programmet fullføres ikke.

Så skaffer jeg meg en caldera dr oppstartsdiskettt, kjører flashe programmet, og kommer tilbake til a:

tror jeg har fiksa problemet her, men nei. Jeg slår av maskinen, drar ut jumpern i 10 sekunder, starter opp igjen og samme drittbiosen er der ennda akkurat som ingenting er skjedd.

Har store problemer, kommer ikke inn i window seller noenting med den PC-en. BOOTblock bios saken finner ikke hd'en min engang.

Har du brukt riktig bios? Bios versjon 64 er bare for KT7 og KT7A rev1.0 - 1.2. Dersom du har rev. 1.3 må du bruker bios versjon 65.

Dersom du har KT7A v1.0-1.2 kan du bruke å resette CMOS (se Xixor's veiledning).

Hvis det ikke hjelper kan du prøve å flashe biosen med den nest siste offisielle bios'en, versjon 4A.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...