Gloms Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) På enhetsbehandling har jeg gult "?" ved noe som heter Grunnlegende systemenhet "Driverne for denne enheten er ikke installert. (Kode 28) Klikk Installer driver på nytt for å installere driverne for denne enheten på nytt.". Pcen er blitt veldig treig i det siste og jeg tror kanskje det er det som gjør det. Noen som vet hva dette er? og hvordan kan jeg fikse det? Har en ASUS A6000 bærbar pc, hvis det hjelper no Endret 11. desember 2007 av Gloms Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hvilket OS bruker du? Er dette forhåndsinstallert på maskinen? Har du reinstallert nylig/kjørt recovery? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Windows XP Jeg har innstalert XP selv med en HP cd som jeg kjøpte av en kar. PCen har funka fint hele tiden, men nå for et par dager siden ble den helt jævli treig og spill som WOW lagger som bare det. Jeg har lasta ned alle de nyeste oppdateringeneog jeg har lasta ned alle de driverne til pcen på asus.com Er ikke lenge siden jeg formaterte den nei. 1 måned kanskje Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Windows XP Jeg har innstalert XP selv med en HP cd som jeg kjøpte av en kar. PCen har funka fint hele tiden, men nå for et par dager siden ble den helt jævli treig og spill som WOW lagger som bare det. Jeg har lasta ned alle de nyeste oppdateringeneog jeg har lasta ned alle de driverne til pcen på asus.com Er ikke lenge siden jeg formaterte den nei. 1 måned kanskje Noen som kan hjelpe? For det første ville jeg aldri brukt et os som er påvirket av underleverandør, og ihvertfall ikke fra enn annen leverandør, altså HP på en ASUS. Det beste blir somregel og legge inn en clean orginal XP rett fra MS, som du sikkert kan finne på mange steder ute på nettet.. Har du lagt inn chipset driverene? Gå også inn på hw-leverandørenes hjemmesider, og last ned siste drivere til de enkelte produktene, eks. Intel, Realtek etc.. Lykke til. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) hvordan finner jeg ut hva "grunnlegende systemenhet" er? og hvor finner jeg driver? det virker også som at pcen bli dårligere når den har stått en stund. Slo den på i dag tidlig, og da funka alt bra, men etter 15 min fucker alt seg. Og jeg har kjent på den, og den er ikke varm. Endret 9. desember 2007 av Gloms Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Hvilke drivere burde jeg ta a? fiksa skjermkort i går. Skal jeg ta hovedkort eller hva? Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 hvordan finner jeg ut hva "grunnlegende systemenhet" er? og hvor finner jeg driver? det virker også som at pcen bli dårligere når den har stått en stund. Slo den på i dag tidlig, og da funka alt bra, men etter 15 min fucker alt seg. Og jeg har kjent på den, og den er ikke varm. Jeg har aldri funnet noen metode for å identifisere slike uidentifiserbare enheter i enhetsbehandlingen. Men som HulkHaugen påpeker kan det være problematisk å installere Windows fra en HP-cd på en ASUS-maskin. Jeg tipper denne enheten er en ASUS-spesifikk enhet, og vil anbefale å reinstallere original-oppsettet du fikk med PC-en. Vet ikke hvordan det funker med ASUS-maskiner, men hvis PC-en ble kjøpt uten Windows, burde du formatere disken, så installere en "clean" windowsversjon, og siden installere alt du finner av drivere og utilities til din spesifikke PC-modell. Hvis PC-en har blitt dårligere over tid, kan det være windows har blitt korrupt, og må reinstalleres. (evnt virus, spyware, el) Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hvilke drivere burde jeg ta a? fiksa skjermkort i går. Skal jeg ta hovedkort eller hva? Last ned PC Wizard 2008, den kan identifiser all hardwaren din. deretter finner du nyeste drivere fra hardwareprodusentens hjemmesider... Skulle tro sdet var chipset driverene det er feil med. Har ofte opplevd selv at laptoper av samme modelltype har forskjellig hardware, så derfor er det flere forskjellige drivere på hjemmesiden. Da kan du ende opp med å ha valget mellom f.eks. via og intel chipset drivere, intel og realtek nettverkskort etc.. Dessuten er driverene på hjemmesiden til produsentene (ASUS) mest sansynlig utdaterte. Eneste problemet er skjermkortdrivere som kan være et gnagsår å få tak i, da de må være sertifiserte. finnes patchede oppdaterte drivere av de også... lykke til! Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Fikk det opp i pc wizard, hva burde jeg laste ned drivere til? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Ingen som kan hjelpe meg her? Endret 11. desember 2007 av Gloms Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 http://support.asus.com/download/download.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå