Robocoop Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Har tilgang til et nettverk der pc-ene kobles mot Jensen Airlink ruter. Deretter er denne koblet mot en Zyxel Prestige 600 HT3 (som er et ADSL modem) Dette er så koblet mot telefonnettet/bredbånd (NT1 boks fra Telenor). Problemet er å logge inn på Zyxel. Jeg kommer nemlig bare inn på Jensen-ruteren. Å få åpnet porter og slikt her blir vel helt håpløst og svært komplisert? Veldig klønete altså, men dette er ikke mitt eget nettverk...................... Det skal vel holde med en boks? Endret 9. desember 2007 av Robocoop Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Om jeg ikke husker helt feil(gidder ikke gå opp trappa å sjekke ) så har jeg også et Zyxel Prestige 600, og det er et helt plain ADSL-modem. Hvis Jensen-boksen har innebygd modem kan du bare hive ut Zyxelen. De blir noe forbanna varme etter en stund. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Nå fant jeg ut at Zyxel modellen er modem og ruter i ett, men ikke trådløs åpenbart. Da er jeg like langt. Selv om denne modellen nå i dag finnes med trådløs funksjon. Surt. Vet noen hva NT1 boksen er for noe. Skal den oversette signalene fra telefonnettet til DSL signaler? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 NT1-boksen er ISDN-boksen. Har i realiteten ingenting med bredbåndet berre telefonlinjene. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Dersom du vil bruke en trådløs ruter som accesspunkt bare slår du av DHCP i instillingene og kobler LAN port til din andre ruter (ikke WAN som normalt). Da fungerer den som et nettverksswitch+accesspunkt. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Nå koblet jeg ethernetkablen fra min PC og rett på Zyxel-modemet og det gikk først dårlig med beskjed om zero-connectivity. Men da jeg enablet Netbios over....xxx så gikk det av en eller annen grunn. Bruker fortsatt DHCP. Den andre Pcen på fastkabel virker også nå koblet rett på Zyxel, etter en kort beskjed om IP-konflikt, så nå er Jensen airlink bare for bruk mot trådløse enheter. Men jeg får ikke logget inn på Zyxelmodemet. Så hva er feil? Det har gått før nemlig, før den trådløse ruteren kom inn i bildet. Endret 10. desember 2007 av Robocoop Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Alt er løst. Leste guiden til Zyxel og brukte IP config i cmd. Fikk logget inn og åpnet port nummer 6881 til ABC-torrent og nå lyser torrentene grønt som de skal. OH, Yeah! Hastighetene er gått opp betraktelig så dette er tipset for de som sliter med trege torrents. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 IPConfig har ikke noe med åpning av porter å gjøre. du brukte sikkert telnet? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) IPConfig har ikke noe med åpning av porter å gjøre. du brukte sikkert telnet? Litt klønete formulert av meg der. Jeg måtte bruke en annen IP enn standard 192.168.1.1 for å logge inn på modemet. Altså den som kommer opp for "Default gateway" når du bruker ipconfig kommandoen. Endret 10. desember 2007 av Robocoop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå