Noiz Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Tenkte eg skulle prøve wow i ubuntu ein dag. Eg lasta ner wine(for det er den eineste emulatoren eg veit om), men der hadde eg 75% mindre FPS enn i windows og den viste ikkje heile sjermen og den klikka veldi lett. Lurer på om derre veit kossen eg kan fikse wine litt eller etter ny emulator. Endret 9. desember 2007 av fredrik Lenke til kommentar
haalo Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) W(ine)I(s)N(ot)(an)E(mulator) er ikke en emulator . Men uansett, er det nok bare WINE og noen WINE-derivativer som er aktuelle for deg. Cedega er den eneste jeg husker navnet på. En kan ikke forvente at Windows-programmer fungerer like fint i andre OS gjennom et API-mellomlag. Dog kan det sikkert hjelpe å sette WoW i OpenGL-modus (google). Endret 9. desember 2007 av haalo Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Eneste emulatoren uten om Wine jeg kommer på et Cedega, men denne er ikke gratis... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Emnetittelen i denne tråden har blitt endret, for å bedre passe med kravene som stilles til emnetitler på forumet. Les mer om dette i Nettikette. Ikke kommenter dette innlegget, eventuell dødtid kan brukes i Nettikette Lenke til kommentar
haalo Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Eneste emulatoren uten om Wine jeg kommer på et Cedega, men denne er ikke gratis... Verken Wine eller Cedega er emulatorer, og Cedega er en derivativ av Wine-koden som er lisensiert under MIT-lisensen. EDIT: Den nåværende Wine-versjonen er lisensiert under LGPL, forresten. Endret 9. desember 2007 av haalo Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 du kan jo prøve crossover også... Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Har du prøvd tweakene som står her: http://www.wowwiki.com/Linux/Wine Jeg har over 60 fps i wow i wine, så lenge det ikke er for mange folk. Er også lurt å stille ned de fleste instillingene. Jo færre ting å rendre, dess bedre fps. Endret 9. desember 2007 av Zerd Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 takk for svar, men ein ting til.. eg har widescreen sjerm og spiller starter i 4:3 viss eg forandrer på sjerm størelsen avslutter spiller... ka gjer eg med da? Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 ZERD takk for den HOWTOen Den gav meg 70-90 FPS og eg kunne få widescreen TRÅD LØYST Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 sitter her no med 1680x1050 og alt annet på fult med opptill 120 FPS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå