Gå til innhold

Forslag til gratis RAW-converterar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke helt sikker på en raw converter, men google noe om raw plug in til photoshop på google så finne du en fil du må lagre i den mappa til photoshop. Også kan du åpne den der og lagre som noe annet. Så håper du har photoshop:P

 

Heh, ja, eg har Photoshop, men går det an å gjere det i CS2? Har ikkje fått tak i CS3 enda, då hadde jo eigentleg problemet vore løyst...

Lenke til kommentar

Rawshooter Essentials (gratisversjonen) om man får tak i det lengre fra andre sider. Pixmantec ble jo kjøpt av Adobe og ting ble vel implementert inn i Lightroom (i allefall noe av teknologien til Pixamantec). Siste utgavene som ble laget av rawshooter Essential støtter vel opp til 400D i Canon verdenen, hva det støtter av Nikon etc, må man bare google seg til.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har kjøpt et SanDisk SD-kort Extreme III, og der var det med en lisens til Phase One sitt program Capture One RAW eller nærmere bestemt Capture One LE. Jeg synes den er bedre enn Adobe Camera RAW (i hvert fall i Elements 5.0-versjon).

I dag lastet jeg ned en oppdatering: Capture One 4. Har bare så vidt testet den, og det ser bra ut. På hjemmesida til Phase One ligger det prøveversjoner til nedlasting. Der finner du også video-kurs og bruksanvisning (på engelsk). For å laste ned programvaren må du logge deg inn, men det burde gå greit, det er bare å registrere seg. Prøv det ut,bare følg lenken: Phase One

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...