skinnfellen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Litt flau over å møtte spørje om dette, men eg har rota vekk cd-en med RAW-converteren min, og dei eg har lasta ned vil ikkje funke (blant anna RawShooter og CameraRaw). Nokon som har forslag til gode raw-konverterar? Treng svar kjapt. På førehand takk. Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg er ikke helt sikker på en raw converter, men google noe om raw plug in til photoshop på google så finne du en fil du må lagre i den mappa til photoshop. Også kan du åpne den der og lagre som noe annet. Så håper du har photoshop:P Lenke til kommentar
skinnfellen Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg er ikke helt sikker på en raw converter, men google noe om raw plug in til photoshop på google så finne du en fil du må lagre i den mappa til photoshop. Også kan du åpne den der og lagre som noe annet. Så håper du har photoshop:P Heh, ja, eg har Photoshop, men går det an å gjere det i CS2? Har ikkje fått tak i CS3 enda, då hadde jo eigentleg problemet vore løyst... Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Har bare prøvd det i CS2, så det funker nok der ihvertfall;) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Adobe Camera RAW er gratis hvis du først har softwaren den plugges inn i, men v3.7 er siste versjon som vil fungere med Photoshop CS2. Skal du bruke en senere versjon må du også ha CS3. Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Eller last ned dette programmet Bare å trykke på linken litt ned på siden, etter punkt 1. Lenke til kommentar
skinnfellen Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Takk for svar! Fant eit anna som heiter Bibble Labs, og det funka faktisk. Var ganske lei av å laste ned program etter program for å så finne ut at dei ikkje verka :/ Skal teste ut dei som de nemnde også Lenke til kommentar
Mettemor68 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Adobe Camera RAW er gratis hvis du først har softwaren den plugges inn i, men v3.7 er siste versjon som vil fungere med Photoshop CS2. Skal du bruke en senere versjon må du også ha CS3. Vet du om Camera RAW v3.7 støtter Canon 400d? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Adobe Camera RAW er gratis hvis du først har softwaren den plugges inn i, men v3.7 er siste versjon som vil fungere med Photoshop CS2. Skal du bruke en senere versjon må du også ha CS3. Vet du om Camera RAW v3.7 støtter Canon 400d? Ja, støtte for Canon EOS 400D kom i v3.6 beta. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Rawshooter Essentials (gratisversjonen) om man får tak i det lengre fra andre sider. Pixmantec ble jo kjøpt av Adobe og ting ble vel implementert inn i Lightroom (i allefall noe av teknologien til Pixamantec). Siste utgavene som ble laget av rawshooter Essential støtter vel opp til 400D i Canon verdenen, hva det støtter av Nikon etc, må man bare google seg til. Lenke til kommentar
TOH65 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg har prøvd Rawshooter Essentials, men kuttet dette ut da de konverterte bildene syntes å bli noe blassere. Mulig jeg gjorde ett eller annet feil underveis. Har landet på Photoshop Elements 6 og er fornøyd med den. (Den er ikke gratis, men ikke langt unna.) Lenke til kommentar
Fotomiraculix Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg har kjøpt et SanDisk SD-kort Extreme III, og der var det med en lisens til Phase One sitt program Capture One RAW eller nærmere bestemt Capture One LE. Jeg synes den er bedre enn Adobe Camera RAW (i hvert fall i Elements 5.0-versjon). I dag lastet jeg ned en oppdatering: Capture One 4. Har bare så vidt testet den, og det ser bra ut. På hjemmesida til Phase One ligger det prøveversjoner til nedlasting. Der finner du også video-kurs og bruksanvisning (på engelsk). For å laste ned programvaren må du logge deg inn, men det burde gå greit, det er bare å registrere seg. Prøv det ut,bare følg lenken: Phase One Lenke til kommentar
Toffer Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Jeg bruker UFRaw. Det er mitt førstevalg. Det er GPL-programvare, egentlig laget for linux, men ved å legge inn gtk+ runtime environment fungerer det også glimrende i windows. Kan installeres alene, eller som plugin til GIMP. http://ufraw.sourceforge.net/Install.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå