Gå til innhold

Passer disse til Canon EOS 400d?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg Canon 400d og vil gjerne ha en bedre blitz og

linse med bedre zoom en kit-objektivet.

Disse har sittet på et analogt speilreflekskamera men passer dette til EOS 400D?

-Sigma Zoom 28-200mm, 1:4.2-7.8

-Soligor TIF 340 blitz

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Soligor TIF 340 blitz

Hvis du mener passer som i "passer fysisk på kameraet", så er nok svaret ja (om objektivet har EF-fatning, altså er for EOS-systemet), men dette ser jo ut som ganske kjipe saker.

Blitsen vil ikke gi deg noen som helst automatikk, så det blir klønete. (den er garantert ikke kompatibel med E-TTL II)

en 28-200 med største blenderåpning 7.8(!) på tele høres utrolig trist ut. 400D nekter forøvrig å så mye som prøve å autofokusere når største blender er mindre enn 5.6 (7.8 er mye mindre), så om det ikke foregår noe lureri her (som det gjør med enkelte objektiver som har største åpning over 5.6), så så vil du ikke få autofakus.

Mitt råd er å glemme dette og gå til innkjøp av noe som vil fungere.

Lenke til kommentar

-Soligor TIF 340 blitz

Hvis du mener passer som i "passer fysisk på kameraet", så er nok svaret ja (om objektivet har EF-fatning, altså er for EOS-systemet), men dette ser jo ut som ganske kjipe saker.

Blitsen vil ikke gi deg noen som helst automatikk, så det blir klønete. (den er garantert ikke kompatibel med E-TTL II)

en 28-200 med største blenderåpning 7.8(!) på tele høres utrolig trist ut. 400D nekter forøvrig å så mye som prøve å autofokusere når største blender er mindre enn 5.6 (7.8 er mye mindre), så om det ikke foregår noe lureri her (som det gjør med enkelte objektiver som har største åpning over 5.6), så så vil du ikke få autofakus.

Mitt råd er å glemme dette og gå til innkjøp av noe som vil fungere.

ok, har lyst på et zoomobjektiv som ikke er alt for dyrt men er vel bedre å spare

litt mer og kjøpe noe som passer og fungerer med autofokus og sånn ja...

Takk for bra svar!

Lenke til kommentar
ok, har lyst på et zoomobjektiv som ikke er alt for dyrt men er vel bedre å spare

litt mer og kjøpe noe som passer og fungerer med autofokus og sånn ja...

Som sagt, så kan det godt være du får autofokus med dette objektivet, men dette er lusne saker - du vil være mye bedre tjent med å bruke en tusenlapp på en Tamron 70-300 på JP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...